A Kínán kívüli legnagyobb termelő és logisztikai központját Magyarországon építette ki a Huawei. A távol-keleti cég itteni egységeinél már megkezdődött az átállás az 5G-alapú hálózati eszközök gyártására, ami a tervek szerint az év második felében indul.
A vállalat az Ipar 4.0 koncepciójának megfelelően fejleszti tovább az éppen tíz éve létesített itteni gyártó- és logisztikai központját, amely tavaly óta már erőteljesen halad az automatizáció és a robotika felé.
A Huawei Europe Supply Center(ESC) több mint 40 országot – beleértve a teljes Európát – Magyarországról látja el a cég termékeivel. A központ a gyártáson és a logisztikán kívül visszárukezeléssel és javítással is foglalkozik.
Jelentős a k+f büdzsé
A cég 2017-ben egy az európai távközlési szolgáltatók felhő szolgáltatásait segítő, úgynevezett „Europe Operations and Maintenance Centre” is alapított Magyarországon. Az okostelefonok kivételével itt előállított végtermékek- hálózati eszközök, IT termékek – ellenőrzése, tesztelése már teljes mértékben felhő-alapú rendszerben zajlik, és megkezdődött az átállás az ötödik generációs, vagyis az 5G mobilhálózati termékek gyártására is.
Az anyavállalat az árbevételének – iparági szinten magasnak tekinthető – 11-13 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre. Ennek is köszönhető, hogy a cég az 5G-technológia fejlesztésében és kiépítésében már ott van a meghatározó cégek között a világon. Nálunk tavaly két szolgáltatónál: a Magyar Telekomnál és a Vodafone-nál hajtott végre 5G-s hálózati próbákat . A vállalatnak Magyarországon jelenleg már több, bekapcsolt 5G-bázisállomása is funkcionál.
A cég felmérése szerint a magyarok közel 80 százaléka használja a vállalat valamilyen konzumer termékét. Az okoskészülékek mellett tavaly decembertől már notebookokat is forgalmaz Magyarországon a Huawei.
Online edukációs program mesterséges intelligenciára
Idéntől pedig márkaüzletek nyitását is tervezik. Az első nem állandóra tervezett egység az Aréna Plázában nyílt meg a közelmúltban. Az első élmény alapú, szerviz profillal is ellátott állandó márkabolt a hét végén nyílik meg a Shopmark bevásárlóközpontban.
A távol-keleti cég több éve támogatja a hazai felsőoktatást. A hazai infokommunikációs mérnökhallgatóknak szóló kínai, technológiai tanulmányút program, a „Seeds for the future” idén is folytatódik. Idéntől a társaság online edukációs program indítását is tervezi a mesterséges intelligencia (AI) technológiájával kapcsolatban. Ezzel kapcsolatban nemrég előzetes felmérést is készített nálunk, a témáról itt számoltunk be.
A magyar leányvállalatát 2005-ben alapító Huawei, nálunk jelenleg 2 ezer főt foglalkoztat, itteni befektetéseinek eddigi összértéke eléri az 1,2 milliárd dollárt. Tavalyi összesített árbevétele Magyarországon megközelítette a 80 milliárd forintot, ami 40 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A vállalat idénre további növekedést tervez.