Az azonnali fizetési rendszerhez alkalmazkodva az OTP Mobil az OTP Bankkal közösen elindította a QR-kódos instant transzfert, amiben a kártyaadatok megadása nélkül hajthatók végre a tranzakciók.
A megoldás révén az OTP SmartBankon keresztül is használható lesz az azonnali fizetési QR-kód olvasása, vagyis a QR-kód lefotózásával is fizethetünk majd. A szolgáltatás első körben csak online környezetben, a SimplePay felületeken válik elérhetővé, vagyis egyelőre csak webshopos vásárlásnál működik.
Az új rendszerre való átállás kevés fejlesztést igényel a kereskedőktől
„A következő hónapokban viszont fokozatosan kiterjed majd a fizikai, bolti környezetre is. Az átállás a kereskedői oldaltól kevés fejlesztést igényel. A kereskedők közül elsőként a Praktiker él a rendszer nyújtotta lehetőséggel, de az év végéig a bankkal szerződő további partnerek csatlakozásával is számolnak, és a korábbi fejlesztésekhez hasonlóan ennél is számítanak más bankok megkeresésére is” – emelte ki a mai online bejelentés kapcsán Benyó Péter, az OTP „belső fintech startupjának” számító OTP Mobil ügyvezetője.
„A lakossági fizetési tranzakcióknak még csak 20-25 százaléka zajlik elektronikusan. Ugyanakkor az elmúlt hónapok eseményei, úgy tűnik, trendfordulót jelenthetnek. Ez a pénzügyi piac szereplőit is lépéskényszerbe hozta” – erre a jelenségre már Csányi Péter az OTP Bank ügyvezetője hívta fel a figyelmet.
A járványhelyzet megsokszorozta a digitális alkalmazások használatát
Az OTP Bank adatai alapján a járványhelyzet kezdete óta harmadával több online tranzakciót hajtottak végre az ügyfelek, több mint 15 százalékkal nőtt a digitális átutalások száma, és másfélszer annyian használják az OTP SmartBank mobilalkalmazását, mint egy éve ilyenkor. A tavaly nyár vége óta elérhető QR-kódos csekkbefizetéses tranzakciók száma pedig megnégyszereződött az elmúlt hónapokban.
Meglehetősen nagy összegek mozognak már mind a Simple alkalmazáson, mind a SimplePay online fizetési rendszeren keresztül. Az előbbinél az idei első félévben végrehajtott tranzakciók összege elérte a közel 10milliárd forintot, az utóbbinál pedig egy év alatt közel kétszer annyi, mintegy 237 milliárd forintos bevételt realizálhattak a hazai kereskedők.
A hat éve létrehozott Simple alkalmazást már mintegy 1,25 millióan használják, az új regisztrációk száma megduplázódott a tavalyihoz képest, a tranzakciók száma pedig 22 százalékkal nőtt.
A pandémia átírta a vásárlási funkciók rangsorát is
„Az érintéses fizetés, az internetbank, a mobilalkalmazások,a teljesen online személyi kölcsön vagy az időpontfoglalás szolgáltatások kiemelt jelentőségűvé váltak a járvány időszakában. Az OTP Mobil esetében már rég nem egy szűk réteg igényeit kiszolgáló fintech cégről, hanem egy valódi lakossági pénzügyi szolgáltatóról beszélhetünk” – hangsúlyozta Csányi Péter.
Hozzátette: Számos új szolgáltatással is bővült az utóbbi időben a Simple:a tavaly augusztusban bevezetett csekkbefizetési szolgáltatáson keresztül az indulástól számítva több mint félmillió online tranzakciót bonyolítottak le a felhasználók. Népszerű a BKK, illetve a Volánbusz mobiljegyvásárlás is, ezekből közel 47 ezer tranzakciót bonyolítottak, a január végi bevezetés óta több mint 30 ezer havi bérletet vásároltak a budapestiek, a január végi éles bevezetés óta, vidéken pedig mintegy 264 ezer mobiljegyet értékesítettek a helyi buszjáratokon.
A bank szakemberei nem tartották ugyanakkor meglepőnek, hogy a pandémia időszakában a parkolási és az autópályamatrica vásárlási funkciók népszerűsége csökkent, miközben az ügyfelek minden eddiginél többször használták az online csekkbefizetési vagy az online ételrendelési funkciót.