Egy év múlva már mesterséges intellingenciával(AI) támogatott önkiszolgáló ügyintézési pontokon is intézhetjük hivatalos ügyeinket a kormányablakokban és okmányirodákban. Az uniós támogatású fejlesztés első ütemében 12 ügytípus lesz ilyen módon intézhető az ország számos pontján.
Most indul a „Mesterséges intelligenciával támogatott ügyintézési pont (KIOSK) kiterjesztése a kormányhivatalokra, illetve más külső ügyintézési helyszínekre” elnevezésű, az Európai Unió által finanszírozott projekt megvalósítási szakasza. A projekt keretében 400 érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontot (KIOSK) hoznak létre a kormányablakokban és az okmányirodákban.
Híd a személyes és az elektronikus ügyintézés között
„A KIOSK hidat képez a személyes és az elektronikus ügyintézési tér között, hiszen sorban állás és ügyintézői beavatkozás nélkül már az első ütemben 12 ügytípus lesz intézhető, akár 0-24 órában, országszerte több száz helyszínen” – jelentette ki Hajzer Károly, a Belügyminisztérium informatikai helyettes államtitkára.
A projektet megvalósító konzorcium mesterséges intelligencia technológiával fejleszti tovább a KIOSK eszközök elektronikus környezetét és a kapcsolódó támogató funkcióit, így automatizálva az egyes ügytípusokat.
Az e-ügyintézés korszerűsítése keretében a KIOSK rendszer 2022 végére lesz elérhető az ország 301 kormányablakában és 6 okmányirodájában. A fejlesztés abból a 2,31 milliárd forintos keretösszegből valósul meg, amelyet az Európai Szociális Alap, valamint Magyarország költségvetése finanszíroz a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program, valamint a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program alapján.
A fejlesztést megvalósító konzorciumot a Belügyminisztérium vezetésével Budapest Főváros Kormányhivatala, az IdomSoft Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség(KIFÜ) és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató(NISZ) Zrt alkotja.