Európa Kínát és az USA-t is messze megelőzi az elektromos járművek (EV) értékesítésében. Nemcsak az autógyártók készülnek fel az új korszakra, hanem a befektetők is, idén új csúcs várható az elektromos autó piac finanszírozásában.

Az autóipar fellegvárának számító Egyesült Államok is jóval lemaradt az EV kategória eladásában. A trendet javítandó Joe Biden amerikai elnök igen dinamikus célt tűzött ki a gyártók elé, 2030 -ra az új autóeladások 50% -ának már az elektromos autókból kell származnia.
Van mit behozni a jelenlegi hátrányból, a Pew Research Center legfrissebb számai szerint 2020-ban már 3 millió elektromos autót regisztráltak a világon, a legtöbbet Európában és Kínában, az USA a harmadik. Az adott térség teljes autópiacát figyelembe véve az EV kategória a legnagyobb arányt, 10 százalékot Európában képviseli, Kína 5,7 százalékkal a második, míg az amerikai autópiacon jelenleg mindössze 2 százalék használ elektromos energiát üzemanyagként.

Idén újabb csúcsot dönthet a finanszírozás
Ahogy az autógyártók felkészülnek az elektromos autókra való áttérésre, az elektromos autók finanszírozása idén új csúcsot érhet el. A piac iránt érdeklődő legnagyobb befektetők az Egyesült Államokban, Kínában, Németországban és Dél -Koreában találhatók, amelyek főleg az akkumulátor technológiára, a töltéstechnikára és a rájuk épülő szolgáltatásokra(MaaS)összpontosítanak – derül ki a CB Insights elemzéséből.
Az elektromos autókra való áttérésben köze volt a koronavírus járványnak is, ami egyfelől arra kényszerítette a vállalatokat, hogy szüneteltessék, másfelől, hogy újragondolják a piaci kilátásaikat. Az elektromosjármű-gyártók finanszírozása tavaly érte el minden idők legmagasabb szintjét megközelítve a 12,8 milliárd dollárt. Idén az EV technológiai terület finanszírozása már most elérte a a 9,8 milliárd dollárt.
Kik a legnagyobb befektetők?
Az elektromos autópiac négy legnagyobb befektetője a GGV Capital, az IDG Capital, a Daimler és a GM Ventures, ők négyen már 2015 óta ott vannak az élbolyban. A GGV Capital a legaktívabb befektető a területen, 19 egyedi ügylettel, amelyet szorosan követ az IDG Capital. Harmadik helyen áll a Daimler és a GM Ventures, egyenként 12-12 üzlettel.

A GGV Capital világszerte, de különösen az Egyesült Államokban és Kínában, az expanziós fázisú kockázati befektetésekre összpontosít. A GGV Capital eddig a következő hat céggel kötött üzleteket: Grow Mobility, Immotor, Lime, Niu Technology, X-Charge és XPeng Motors. A cég egyaránt befektet a mobilitáshoz kapcsolódó szolgáltatásokba, az akkumulátor technológiába, az EV-töltésbe és magába a járműgyártásba is.
Az IDG Capital támogatja az elektromos autók gyártóit, a töltőcégeket és a kínai székhelyű szolgáltatókat.
Míg a Daimler és a GM Ventures egyaránt részt vett a Proterra elektromos buszgyártó G sorozatában, befektetési stratégiájuk nagyban különbözik. A Proterra kivételével a GM Ventures kizárólag a korai stádiumú gyártó cégekbe fektetett be eddig. A Daimler ezzel szemben számos EV-technológiai céget támogatott, és általában az érettebb szakaszban lévő vállalatokba fektet be.