Öt év alatt 16 százalékponttal nőtt azon nagyobb cégek köre Európában, amelyek élnek a közösségi média adta lehetőségekkel. Magyarországon is van számottevő javulás, de összességében még mindig a lista végén vagyunk.

A napokban adta ki a 2014-2019 közötti időszakra vonatkozó elemzését az Eurostat arról, hogyan használják a közösségi média platformokat az Európai Unióban tevékenykedő nagyvállalatok. Az összesítés megmutatja, hogy uniós átlagban 2019-ben már minden második nagyobb méretű cégnek van ilyen felülete, ami öt évvel ezelőtt nagyjából a harmada(34%) volt csak, de az egyes tagországok között igen nagy a szórás.

Így jutunk el Máltától Romániáig

A közösségi oldalak a legnépszerűbbek a máltai nagyvállalatok körében, ahol a 84 százalékuk használja aktívan ezeket a felületeket. Második helyen Dánia áll, ahol 75 % lát üzletet a lehetőségben, szorosan mögötte áll Hollandia(74%), Ciprus(73%), és Svédország(72%).

A social media 2019-ben a legkevésbé népszerű a kelet-európai országok nagyvállalatainál volt, mindenekelőtt Romániában, ahol azt az említett méretű cégeknek csak az egyharmada használja. Nem sokkal jobb a helyzet Bulgáriában(34%) és Lengyelországban(37%) sem. Magyarország 38 százalékkal hátulról a negyedik helyen áll, lemaradva a 41 százalékos Lettországtól és a 42 százalékos Szlovákiától is.

Az öt évvel korábbi időszakhoz képest a közösségi média használatban a legnagyobb növekedést Dánia és Luxemburg érte el 26-26 százalékponttal(pp), őket követi Finnország(25 pp) Svédország(24 pp) és Lettország(22 pp)

Ezen a területen a leglassabb növekedést(6 pp) is Bulgária produkálta, őt követi Írország, Portugália, Románia Szlovénia (11-11- 11 pp). Magyarországon pedig az elmúlt öt évben 12 százalékponttal javult a közösségi média céges felhasználása – áll az uniós statisztikai hivatal friss jelentésében.

A hazai kis és középvállalkozások körében viszont igen népszerűek ezek a felületek, a négyötödük használja valamelyiket. Magasan vezet a Facebook, de egyre többen költöznek át az Instagramra, a magas organikus elérés, az alacsony hirdetési költségek miatt, és mert ott hatékonyan elérhetők a fiatalabb generációk.