A piacvezető hazai e-kereskedelmi márkák marketing feladatait áprilistól Szauter Zsolt koordinálja, aki előtte az IKEÁ-nál dolgozott. A váltásra főként az sarkallta, hogy a járvány ideje alatt az online kereskedelem több évet ugrott előre a fejlettségben.

Szauter ZsoltA 34 éves marketingszakember 15 évet töltött el a svéd IKEA hazai és külföldi leányvállalatainál. A két magyar e-kereskedelmi márkával kapcsolatban a legfontosabb feladatának azt tartja, hogy meg tudják tartani azokat a felhasználókat, akik a pandémia idején próbálták ki először az internetes vásárlást.

“Úgy gondolom, hogy egyesített kapacitásai révén a két márka hamarosan eljut egy olyan pontra, ahol nem csupán a piacvezető szerep megtartása a cél, hanem az, hogy célközönségeik körében diktálják a legújabb online vásárlási trendeket. Kereskedelmi szempontból a legnagyobb potenciált a visszatérő vásárlók arányának növelésében látom. A járvány egy éve alatt három évet ugrott előre a hazai e-kereskedelem, hamarosan nem lesz értelme külön online és offline vásárlókról beszélnünk. A kiskereskedelem átalakulása során az eMAG és az Extreme Digital hibrid működési modellje komoly előnyt jelent” – emeli ki Szauter Zsolt, az eMAG és az Extreme Digital marketingigazgatója.

Az eMAG Magyarország 2019.márciusában jelentette be, hogy összeolvad a magyarországi e-kereskedelem másik meghatározó szereplőjével, az Extreme Digitallal. A fúzióval egy 800 dolgozót foglalkoztató, 100 milliárd forint nettó árbevételű vállalat jött létre a magyar piacon, a cél ennek megháromszorozása öt éven belül. A magyarországi leányvállalat online kereskedőből 2020-ban hibrid modellre váltott azóta négy fizikai boltot is működtet, hármat Budapesten, egyet pedig Pécsett.