Az Etele Plazában nyitotta meg eddigi legnagyobb üzletét a piacvezető magyar e-kereskedő cég. A hatalmas raktárháttér révén az új egységben jóval több termék érhető el aznapi átvétellel.

Etele eMAG

A 400 négyzetméter alapterületű flagship store-ja, egyben a márka eddigi legnagyobb showroomja, ahol két, üzleten belüli üzletet – egy Apple és egy Samsung shopot -is kialakítottak. A nagyobb alapterület révén a szokásosnál több terméket tartanak raktáron, így a rendelések nagyobb hányadát azonnal ki tudják szolgálni.

Az új üzletet naponta kétszer töltik majd fel áruval, így ha adott termék nincs a bemutatóteremben, akár még aznap megérkezhet oda a központi raktárból. Az ilyen ütemű gyors kiszolgálás Magyarországon még ritkaságnak számít.

Változik a csoport márkastratégiája is

“Az eMAG-üzletekkel Budapest mellett a hazai megyeszékhelyeken is tervezünk megjelenni, míg az eMAG easybox csomagautomata-hálózattal pedig az ezeknél kisebb méretű településeken is elérhetővé tesszük a rendelések kiszolgálását. Ezentúl a cégcsoport másik márkáját képviselő Extreme Digital üzletekben is átvehetők az eMAG-os rendelések” – ismertette a cég további offline terjeszkedési stratégiáját Forrás Ákos, értékesítési igazgató.

Kérdésünkre hozzátette, hogy változik a márkastratégia is, első körben az Extreme Digital üzletekre kerül fel az eMAG márka is, majd előbbiek felújítása után az eMAG üzleteken is megjelenik az Extreme Digital felirat. A két márkanév pedig a jövőben is megmarad.

Elhangzott, hogy a pandémia sem térítette el a céget attól, hogy a jövőben is a hibrid értékesítési modellt, vagyis az offline, online vásárlást folytassa. Az egyébként alapvetően műszaki cikkekkel indult e-kereskedő a járvány alatt a legtöbbet a divatáruból értékesítette.

A pandémia ellenére az online vásárlók nyolcvan százaléka ragaszkodik a személyes átvételhez, főleg a kisebb, könnyebb termékek –okostelefon, okosóra, fülhallgató, notebook – esetén. Hasonlóan népszerű a csomagautomata rendszer, amiből az eMAG-nál már közel 300 darab található országszerte, az év végéig további 200 helyszínen jelennek meg az easybox-ok.

Jelentősen bővül az értékesítő partnerek száma a piactéren

A járvány alatt nem csak az eMAG saját, de az értékesítő, vagyis a marketplace-partnerek online eladásai is jelentősen megugrottak. Az elmúlt évben mintegy másfélmillió új termék került fel a piactér kínálatába, mintegy ezer új partner csatlakozott, a partnerkereskedők 61 százaléka pedig másfélszeresére, vagy ennél is nagyobb mértékűre növelte a forgalmát.

A következő években a piacteres partneri kör még dinamikusabb növekedésével számolnak a társaságnál. Megtudtuk, hogy a tervek szerint 3 év múlva a jelenlegi 6 ezerről 15 ezerre is felfuthat a számuk, az általuk kínált termékek a mostani 3,5 millióról 7 millióra nőhetnek.

E célok elérése érdekében az idén számos szakmai programot indított, illetve indít a cég. Idén nyáron hirdették meg az Értékesíts hazait! nevű programját, amelynek keretében a Magyarországon termékeket előállító vállalkozások, non-profit szervezetek és gyártók, kézművesek jutalékmentesen értékesíthetik termékeiket az eMAG Marketplace-en. Elérhető a partnerek számára a cég online tudásbázisát, az eMAG Academy is, ami segíthet profi e-kereskedővé válni.

A napokban pedig az alábbi három programot hirdették meg.

  • a Fulfilment by eMAG integrált logisztikai szolgáltatási program lehetővé teszi a piacteres partnerek számára a cég magyarországi raktárainak használatát, a tárolás mellett, a leltározással, megrendelés-felvétellel, átvétellel, csomagolással, szállítással, visszaszállítással, és a vonatkozó ügyfélszolgálati teendőkkel együtt.
  • a határon túli értékesítést támogató programra regisztrálók pedig beléphetnek az eMAG Marketplace román és bolgár felületére is, és ezen a két piacon is értékesíthetik termékeiket az itthonival azonos jutalékrendszerben. A magyarországi kereskedők igénybe vehetik az ottani futárszolgáltatásokat is. A román piactérnek havonta több mint 80 millió látogatója van, a bolgár piactér pedig több mint 670 ezer aktív ügyféllel rendelkezik.
  • az eMAG Ads program keretében a vállalat lehetőséget ad a partnereinek, hogy termékeikre a cég weboldalán hirdetési felületeket vásárolva saját promóciókat szervezhessenek.

Az eddigieken felül a cég komoly változtatásokat szervez a házhozszállítás terén is, hogy a jelenlegi meglehetősen bonyolult, többszereplős rendszert, ami miatt megugorhatnak az akár egy csomagban, de különféle partnertől vásárolt termékek szállítási díjai, egyszerűbbre is olcsóbbra váltsa.

A tervekben ugyanis a saját futárszolgálat kapacitásainak a jelentősebb bővítése is szerepel, amit majd az értékesítő partnerek is igénybe vehetnek – tudtuk meg Szauter Zsolttól, az eMAG marketingigazgatójától.