Mesterséges intelligencia alapú(AI) megoldást fejlesztett ki a Continental a fuvarozó járművek szabad raktereinek a kiszámításához, amihez okostelefonnal készített képekre van szükség.

Digitális mankó

A Continental mesterséges intelligencia alapú megoldást fejlesztett ki a kamionok, nyerges vontatók és teherautók szabad rakterének a kiszámításához. Ennek segítségével a flottamenedzserek okostelefonon keresztül jutnak pontos digitális információhoz arról, hogy mennyi rakományt lehet még felrakni.

A fejlesztés a szén-dioxid kibocsátást is csökkentheti

Ha a megoldást az intelligens tachográfból vagy a flottakezelő rendszer kezelőfelületéből származó súlyadatokkal együtt használják, a fuvarozási feladatok optimalizálhatók, a szabadon maradt rakodóterek pedig digitális fuvarbörzéken kínálhatók fel. A fejlesztés jelentős mértékben növelheti a teljes kapacitáskihasználtsággal megvalósuló szállításokat.

„A logisztikai ágazat jelenleg komoly kihívásokkal néz szembe. Egyre több árut kell szállítani, egyre kevesebb sofőrrel” – mondja Dr. Ismail Dagli, a Continental okos mobilitás üzleti területének vezetője.

Hozzáteszi: megoldásuk nemcsak a flottamenedzserek számára nyújt támogatást a szállítási kapacitások optimális kihasználásában, hanem az üzemanyag-megtakarítás mellett a szén-dioxid-kibocsátást is csökkenti, hozzájárulva a logisztika nagyobb fenntarthatóságához.

A szállítmányozás világában ugyanis nem ritkák a csak részleges rakománnyal (LTL – „less than a truckload”, kevesebb, mint egy teljes kamionrakomány) vagy akár üres raktérrel megtett utak. A német közlekedési hatóság statisztikája szerint a 3,5 tonnát meghaladó haszongépjárművek 2020-ban több mint 150 millió üres utat tettek meg Németországban, a mutató a részleges rakományokat nem is tartalmazza.

Gyorsan felmérhető a szabad rakodóhely

A sofőrök, az árukezelésért felelősök és flottamenedzserek egyaránt könnyedén használhatják a digitális raktérnyilvántartó megoldást: a rakomány rögzítése után a sofőr készít egy fényképet okostelefonjával a kamion, nyerges vontató vagy teherautó rakteréről.

A fotót ezután feltölti a Continental Cloud felhőbe, ahol a mesterséges intelligencia algoritmus kiszámítja a rendelkezésre álló rakteret. A sofőr okostelefonján manuálisan is szerkesztheti az információkat vagy további adatokat adhat meg, mielőtt feltölti azokat a Secure Cloud-ba.

Ezt követően az adatok továbbíthatók a diszpécser szoftverbe. Ha megfelelő a kapcsolat, ez a folyamat alig néhány másodpercet vesz csak igénybe. A flottamenedzser ezután optimálisan koordinálhatja a további rakományokat a rendelkezésre álló rakománysúlyra vonatkozó adatok segítségével, amelyeket például az intelligens tachográftól kap, vagy klasszikus telematikai szoftveren keresztül.

A prototípus már két éve elkészült, a tesztek után, a megoldással foglalkozó fejlesztői csapat már azt várja, hogy még több adatot gyűjthessen be valódi helyzetek segítségével.

A Continental a világ egyik legnagyobb elektronikai, érzékelő- és szoftverbeszállítója a mobilitási ágazatban. Célja, hogy 2030-ra a szolgáltatásalapú digitális megoldások piacvezetőjévé váljon. A raktérkapacitás-felmérő megoldás része a szolgáltatási portfóliónak.