A mindennapjainkat segítő digitális megoldásokra írt ki nemrégiben pályázatot a Vodafone Alapítvány. A beérkezett pályaművek között virtuális valóság, telemonitoring és IoT fejlesztés is volt.
A 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díjra meglepően nagyszámú, 144 pályázat érkezett, belőlük választották ki a három kategória összesen 8 nyertesét. A pályamunkák 40 százaléka magánemberektől, 20 százaléka vállalkozásoktól, köztük startupoktól, 40 százaléka pedig nonprofit szervezetektől érkezett.
A társadalmi felelősségvállalást szolgáló projektek
A digitális társadalmi szervezetek kategóriában társadalmi felelősségvállalást szolgáló projektekkel lehetett pályázni. Nyertese a „Hulladék-vadász – a legapróbb önkéntes” elnevezésű applikáció, ami a Jövő Öko-Nemzedéke (JÖN) Alapítvány munkája. Az alkalmazás gyűjti, beazonosítja és továbbítja az illetékeseknek azokat a fényképes visszajelzéseket, amelyek az országban előforduló szeméthegyekre utalnak.
Kihívások kezelése a digitális családban
A pályázatok között akadt intelligens segélyhívó, virtuális tréner és szolgáltatási platform is. Első helyen a BankZee Kft. nyert, a családok pénzügyi tudatosságát fejlesztő mobilbank alkalmazásával és okosperselyével.
Második helyezett a PregnaScan – Várandós gondozást támogató telemonitoring rendszer. Az E-Medlab Hungary Kft.megoldása lehetővé teszi a gyermeket vállaló családok számára az otthoni mérések elvégzését.
Szénmonoxid vészhelyzeti segélyhívó lett a harmadik helyen befutó pályázat. Dobrai Tibor IoT-alapú eszköze veszély esetén SMS-ben riaszt, így csökkentve a CO által okozott halálesetek és mérgezések számát.
Gyerekek a digitális korban
Ebben a kategóriában olyan megoldásokkal lehetett nevezni, amelyek a gyermekek életét, tanulását, fejlődését támogatják. A pályázatok között volt applikáció, chatbot, valamint IoT, VR és AR technológiát alkalmazó megoldás is.
Első helyen díjazták az OncoVR szemüveget. Erdős Sándor virtuális valóság alapú eszköze a tartósan kórházban fekvő daganatos beteg gyermekek mindennapjait teszi könnyebbé. Második helyen az Útramanó mesélő mobilalkalmazás nyerte el a zsűri tetszését. A Plukkido Kft. GPS alapú megoldása az autóban utazó gyermek számára az útmenti látnivalókhoz társít szakemberek által írt meserészleteket.
Két másik alkalmazás különdíjas lett. A Day-to-day Kids applikáció a nevelőszülőket és az állami gondoskodásban élő gyermekeket támogatja különböző játék tippekkel. A Kurbli Kft. SBrick adapterei pedig a különféle Lego vezérlések eszközeinek vegyes használatát teszik lehetővé, ezzel támogatva az iskolai robotprogramozási oktatást.