Öt év múlva már egy évi egymilliárd eurós árbevételű közös céggel számol a két webkereskedő. A versenyhivatal nemrégiben adott zöld jelzést a tervezett fúziónak. Idén még külön akcióznak a cégek, az Extreme Digital(eDigital) november 15-án tartja a Black Friday-t.
A vállalat idén arra számít, hogy a szokásos slágerterméknek számító tévé és mobiltelefon mellett a napi fogyasztási, valamint szépségápolási cikkekből, és lakberendezési termékekből is nagy mennyiséget értékesít a fekete pénteken. A termékújdonságok között titkos favoritnak számít az elektromos roller– emelte ki az eseményt beharangozó sajtótájékoztatóján Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezetője.
Több, mint egymilliárd forintnyi kedvezmény lesz az idei akciós napon
Minden termékkategóriában lesznek fekete pénteki kedvezmények, az akciós termékekből egy vásárló legfeljebb öt darabot vehet majd meg, hogy minél több vásárló élhessen a lehetőséggel.
Aki a lehető leggyorsabban szeretné átvenni a fekete pénteki rendelését, annak bolti átvételt érdemes választania, mert így 5 napon belül hozzáférhet a termékhez, míg a kis és nagyméretű csomagok esetén egyaránt 2-7 napon belüli kiszállítást vállal az Extreme Digital.
Újabb részletek az eMAG-gal tervezett fúzióról
Az eseményen szó esett a nagy riválissal az eMAG-gal tavasz óta tervezett fúzió további részleteiről is. A legfontosabb, a versenyhivatali jóváhagyás némi késéssel, de a közelmúltban megtörtént. Így szabad az út a közös cég előtt, amit az Extreme Digital és a dél-afrikai tulajdonosi hátterű eMAG magyarországi leányvállalata, illetve az azt működtető Dante International hoz létre. Az új cégben az eDigital 48 százalékos, az eMAG pedig 52 százalékos részesedést birtokol.
„Az új, közös vállalat létrejöttével gyakorlatilag megduplázzuk a megrendeléseink számát és a cég méretét is. Idén együttesen 80 milliárd forint körüli nettó árbevételt fogunk elérni. Elbocsátásokra sem az Extreme Digital, sem az eMAG oldalán nem kell számítani, mivel a következő öt évben tervezett terjeszkedéshez mind a hatszáz munkatárs munkájára szükség lesz ” – tette hozzá Várkonyi Balázs.
Kérdésünkre elmondta,a közös cég neve várhatóan a két márka nevéből adódik majd össze. Idén egyelőre még külön szervezik a Black Friday-t és egyelőre külön építik a két márkát. A középtávra kitűzött közös cél viszont, hogy 5 éven belül elérjék az egymilliárd eurós bevételt és ezáltal a legerősebb online szereplő legyen itthon és a régióban is.
Az új cégben is marad az eDigital erős műszaki kereskedői profilja, eMAG pedig a teljes portfoliójú piacteres modellt képviseli majd. A fúzióval arra a kihívásra is választ akarnak adni a piac jelenleg is vezető szereplői, amit a külföldi webshopok egyre növekvő konkurenciája jelent.
„Jelenleg már több mint 3 millió magyar rendel külföldi webshopból, elmondható, hogy 50 százalékban már nem magyar identitású shopokban vásárolnak a magyarok” – húzta alá Várkonyi Balázs.
Amit már biztosan lehet tudni a közös vállalatról, hogy a vezérigazgatói posztot Várkonyi Balázs tölti be, míg az eDigital társalapítójaként ismert Kelemen Gyula, az új cég pénzügyi igazgatója lesz. CatalinDit, az eMAG korábbi hazai ügyvezetője az új vállalalat kereskedelmi igazgatójaként folytatja munkáját.
Friss előrejelzés az idei Black Friday akciókról
Az Árukereső.hu és a GKI Digital éves rendszerességű közös kutatása, a hazai internetező felnőtt lakosság körében idén is arra keresi a választ, hogy mit veszünk, mekkora értékben karácsonyra.
Az utóbbi 4 év „leggazdagabb” karácsonyára készülhetünk. Idén átlagosan 8 fő megajándékozását tervezik az internetezők, és az ajándékokra szánt költségkeret is 5 éves csúcson van: a tavalyi 41 ezer forint helyett idén már átlagosan 48 400 forintot tervezünk költeni az ajándékokra összesen, ami több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet.
Idén már az ár-összehasonlító oldalak használata a legkedveltebb információforrás a vásárlás előtti tájékozódás és termékkeresés során (74%), megelőzve a webáruházak kínálatának átnézését (57%), valamint az internetes keresőkből (pl.: Google, Bing stb.) induló tájékozódást (55%).
Megállíthatatlanul menetel az online vásárlás
A tájékozódás mellett már a beszerzések jelentős része is az interneten zajlik: a magyar netezők80%-a idén is tervez belföldi webáruházból rendelni, de 18% külföldi rendelés lehetőségét se veti el, átlagosan 14 ezer forintot szánva erre.
Azok, akik az online feltérképezést követően nem internetről rendelik meg a terméket, leginkább továbbra is plázákban (54%) vagy hagyományos boltban, szaküzletben (29%) vásárolnak majd idén is. A külföldi rendelésekben élen járnak a férfiak, plázákban viszont szívesebben vásárolnak a nők, illetve a fiatalok és nyugdíjasok.
A megfelelő karácsonyi ajándék kiválasztása nem egyszerű feladat. Az árcédula mellett évről évre egyre hangsúlyosabbá válnak az egyéb szempontok is: a legtöbben (46%) folyamatosan figyelik, hogyan változik az ajándékba szánt termék ára, törekedve arra, hogy a lehető legkedvezőbb akciót csípjék el.
A Black Friday akciók során inkább magunknak vásárolunk
Idén az aktív internetezők egyötöde – kb. 1,2 millió ember – az ajándék beszerzések kapcsán is számít a novemberi Black Friday akciókra, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban. Ugyanakkor a magyar vásárlók a Fekete Péntek akciók során elsősorban még nem a karácsonyi ajándékokat vásárolják, hanem saját, az akciós időszakra halasztott beszerzéseiket valósítják meg.
Az Egyesült Államokban évtizedek óta a Hálaadást követő első péntek, azaz a Fekete Péntek jelenti az ünnepekre való bevásárlási szezon kezdetét. A hivatalos Black Friday ebben az évben viszonylag későn, november 29-én esedékes. Amerikában az üzletek erre az egy napra hatalmas akciókkal készülnek, korábban nyitnak és később zárnak, a vásárlók közül pedig sokan szabadnapot vesznek ki a munkahelyükön.
Magyarországon is egyre népszerűbb a kezdeményezés, de még közel sincs ekkora hagyománya, mint a tengerentúlon, ezért a magyar piacon érdekelt kereskedők többsége várhatóan a tavalyi évhez hasonlóan idén se várja majd meg a hivatalos dátumot a saját akciójával.