Pár hete beszállt az e-fizetési megoldások piacába a Telenor, és a hagyományos távközlési szolgáltatások mellett egyre több digitális terméket is ajánl. Ezek között pénzügyi szolgáltatások, IoT-megoldások és felhő alapú szolgáltatások egyaránt megtalálhatók.
Január elsejétől az online kasszát használó kereskedők kötelesek biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét. Nekik hirdetett legutóbb költséghatékony, gyorsan telepíthető közös POS-alapú megoldást a Telenor és a Fizetési Pont, havidíj-jóváírással, alacsony (0,95%) tranzakciós jutalékkal és akár 24 órán belüli számla-jóváírással.
Last-minute módon reagál a piac az e-fizetési megoldásra
A Telenor szakértői szerint a bejelentés óta már többen is jelezték érdeklődésüket, de mint az számos határidős esetben előfordul, sokan az utolsó pillanatra halasztják a dolgot. A vállalkozások egy részének épp az év vége a legforgalmasabb időszak, és még az ünnepi forgalomra koncentrálnak, emiatt karácsonyig kevés idő jut adminisztratív teendőkre.
Az érdeklődők másik köre pedig a járvány miatt jelenleg zárva van, és mivel bizonytalan az újranyitás időpontja, még várnak az elektronikus fizetési megoldás bevezetésével.
Magyarországon több százezer online pénztárgép van már forgalomban, ebből becslések szerint 40-60 ezerre tehető azok száma, amelyek még nem rendelkeznek elektronikus fizetési lehetőséggel.
„Ebben az együttműködésben kettős szerepünk van. Egyrészt mobilszolgáltatóként segítjük a vállalkozásokat, hogy a január 1-jei jogszabály-módosítás miatt szükséges elektronikus fizetési módot megtalálják. Sőt, ennek egy kifejezetten kedvező feltételekkel igénybe vehető és gyorsan bevezethető megoldását kínáljuk. Másrészt feladatot látunk abban is, hogy partnereink ezáltal akár az ügyfélbázisukat, profitabilitásukat is növelni tudják. Fontos kiemelnem, hogy ez a kedvező megoldás nemcsak Telenor előfizetőknek, hanem bárki számára elérhető” – mondja Homola Márton, a Telenor digitális termékeiért felelős igazgató.
Három területre fókuszál az üzletág
Az üzletág esetében egy viszonylag új igazgatóságról beszélhetünk, ami egy kis-közepes méretű csapattal három fókuszterületen működik. Közülük az egyik a pénzügyi szolgáltatásokra koncentrál, ennek a részeként a POS, a Wallet alkalmazás és az összes mCommerce megoldás is ide tartozik. Ide sorolható a nagyon széles körben elérhető és az ügyfelek által kedvelt készülékbiztosítás megoldás is.
A másik az IoT megoldások területe lakossági és üzleti ügyfeleknek egyaránt. Ennek egyik eleme a Drivey, de itt egészen a legnagyobb vállalatokig adnak olyan jövőbemutató szolgáltatásokat – Telenorként, vagy partnereikkel karöltve – amelyek segítenek a B2B ügyfeleknek a hatékonyság növelésében, a költségek optimalizációjában, vagy a jobb kontroll révén elérhető bevétel-növelésben.
A harmadik fókuszterület a felhő alapon, kedvező konstrukcióban nyújtott Home Office szolgáltatások, ennek egyik eleme – a COVID miatti tömeges home office-ra reagálva – a Telenor Otthonline.
A cég az alapszolgáltatásokban, a mobil hang- és adatszolgáltatás terén sikeres vállalatnak számít. A digitalizáció lehetőségei és a digitálisan egyre érettebb felhasználói kör igényei új lehetőségeket nyitnak meg a Telenor számára is, hogy a klasszikus távközlési szolgáltatásokon túl új digitális termékeket is elérhetővé tegyen az ügyfeleinek.
„A tőlünk piacra kerülő megoldások közös ismérve, hogy digitális alapú termékekben és szolgáltatásokban gondolkozunk mind a lakossági, mind az üzleti ügyfélkör számára. Az igazgatóság gondozásában megjelenő legtöbb termék az üzleteinkben és/vagy a webshopunkban elérhető. Az üzletben a megoldásokat megfelelő installációval be is mutatjuk az önkiszolgáló ügyféltérben. Itt az érdeklődők ki is próbálhatják a termékeket, értékesítő kollégáink a segítségükre tudnak lenni, ahogy a telefonos ügyfélszolgálati csapatunk is kereshető ezekkel a termékekkel kapcsolatban ” – emeli ki az üzletág-igazgató.
Milyen további termékirányt lát életképesnek a Telenor ebben a szegmensben?
Homola Márton úgy látja, hogy egy távközlési szolgáltatónak ma már nem elég csupán hang- és adatcsomagokat árulni. Az ügyfelek azt igénylik, hogy ne kelljen minden szolgáltatásért más-más céghez fordulni. Azt szeretik, ha egy kézből kaphatnak meg több az életüket vagy az üzletmenetüket segítő szolgáltatást.
Bár a Telenor egészében egy kifejezetten ügyfélcentrikus gondolkodású vállalat, a Digitális termékek igazgatóság működési módja eltérő a hagyományos távközlési termékekkel foglalkozó területektől.
Sokat dolgoznak közvetlenül a partnerekkel és ügyfelekkel is, a házon belüli infrastruktúrát pedig minél szabványosabbá és egyszerűbbé alakítják át annak érdekében, hogy lefaraghassák azt az időt, ami egy-egy szolgáltatás definiálásához, fejlesztéséhez és piaci bevezetéséhez szükséges.
tt más megközelítést kell alkalmazni, amit folyamatosan fejlesztenek, hogy kellően rugalmasak és gyorsak legyenek. A terület egyre fontosabbá válik a cégen belül, és egyre nagyobb támogatást is élvez.
„Mind lakossági, mind üzleti ügyfeleink számára igyekszünk olyan termékeket bevezetni, amik bizonyos tekintetben újak: ez nem feltétlenül vadonatúj funkcionalitást jelent, hanem sok esetben leegyszerűsített, az ügyfelek igényeihez jobban illeszkedő ügyfél utak kialakítását is, egy már ismert termék esetében. Mindhárom korábban említett területen szélesítjük a palettát. A pénzügyi szolgáltatások területén például még nagyon sok kiaknázatlan lehetőséget látunk. Az IoT-ban már most is látható a gyors fejlődés, ami a piaci igények növekedésével, majd az 5G bevezetésével csak tovább fokozódik. Itt elsősorban az üzleti ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások vannak készülőben. A felhő alapú szolgáltatásoknál pedig, – melyek az elmúlt fél év során robbanásszerű fejlődésen mentek keresztül – kiemelt szerepünk van abban, hogy ezeket a termékeket eljuttassuk az ügyfeleinkhez és segítsük őket a használatukban is” – mutat rá az üzletág-igazgató.
Az ilyen jellegű digitális és non-core termékek már jelenleg is számottevően hozzájárulnak a Telenor üzleti teljesítményéhez. A terület bővülése meghaladja a tradicionális termékek növekedési ütemét. Arra számítanak a cégnél, hogy ez a jövőben fokozódni fog, és emiatt az aránya is növekszik majd a teljes árbevételen belül.