Több száz pályázat érkezett a díjra, a fejlesztő cégek mellett számos jelentkező volt az innovatív ötletekre nyitott pedagógusok köréből is.

Kihirdették az oktatási eszközök és módszertanok terén kiemelkedő, innovatív gyakorlatok elismerésére létrehozott OTP Fáy Oktatási Innovációs Díj nyerteseit. A pénzintézet elnök-vezérigazgatója, Csányi Sándor által alapított több mint 20 millió forint összdíjazású elismerést három kategóriában – általános iskola alsó tagozat, felső tagozat, valamint középiskola – ítélték oda.

A közel 300 pályázat a legkülönfélébb oktatási területekhez kapcsolódik: alapkészségek: írás, olvasás, matematika; logopédia, zene, képzőművészet, történelem, természettudományos(STEM) tárgyak, atomfizika, nyelvtanulás, agrártananyagok, egészségre nevelés és személyiségfejlesztés.

Az Aáry-Tamás Lajos oktatási ombudsman, Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, Csejtei Ildikó, az OTP Fáy Alapítvány ügyvezetője, Érdi Péter számítógépes agykutató, valamint Polgár Judit sakklegenda által alkotott zsűri a következőket díjazta.

I. Általános Iskola Alsó Tagozat kategória

Arany fokozat: Csányi Csilla Zita, logopédus, aki saját fejlesztésű, beszéd- és nyelvfejlődési zavarokkal küzdő gyermekek rehabilitációját segítő, hang-és ritmusasszisztált komplex nyelvi terápiás módszerrel pályázott.

Ezüst fokozat: a Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének és az MTA-SZTE Digitális Tanulási Technológiák Kutatócsoportnak a munkatársai által fejlesztett online oktatási program, amely differenciált oktatást, egyéni tanulási útvonalak kialakítását teszi lehetővé pedagógusi közreműködés nélkül, és felzárkóztatásra, valamint tehetséggondozásra egyaránt alkalmas.

Bronz fokozat: a Can Architects Studio Bazalt Iskola koncepciója, amely lényegében egy külső tanterem, az iskola fizikai terét tágítja; célja a gyerekekkel közös alkotás, a Bazalt Tanterem létrehozása és a kültéri tanulási folyamatok beindítása.

II. Általános Iskola Felső Tagozat kategória

Arany fokozat: a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban rajzot tanító Mészáros Zsuzsanna élményközpontú oktatáson alapuló, országszerte alkalmazott Dobj egy műalkotást! programja. Az örömteli alkotást és sikerélmény célzó program a tanulók vizuális kultúrájának fejlesztését, illetve a művészeti alkotások iránti nyitottságát teremti meg.

Ezüst fokozat: a Csóti Melinda és tanítványa, Kovács István által fejlesztett és a Google Playből letölthető matematikai oktatóprogram, a MateKIT, amely segít a feladatok gyors ellenőrzésében és osztályozásban. Segíti a tanárokat, míg a diákoknak a kiszámítható feladattípusok, az azonnali visszajelzések és az egyéni haladás hasznos eszköze.

Bronz fokozat: a Makerspace Központi Digitális Alkotóműhely több mint 10 ezer gyereken tesztelt, nemzetközileg is ismert Maker’s Red Box alkotópedagógiai taneszköz családja.

III. Középiskola kategória

Arany fokozat: a Redmenta Edutech mesterséges intelligencia(AI) tartalomgenerátor alkalmazása, amely változatos, személyre szabott anyagok létrehozatalát teszi lehetővé az aktív tanulástól kezdve egészen a számonkérések értékeléséig. Ez a fejlesztés érdemelte ki idén az oktatási innovációs pályázat Nagydíját is.

Ezüst fokozat: az agrárszakképzési centrumok és intézményeik számára fejlesztett, innovatív, 2D és 3D holografikus kiterjesztett valóság tartalmakkal kiegészített hibrid tanulási anyag, amelyet a budapesti Herman Ottó Intézet és a Multilearn Digitális Tartalomszolgáltató Kft. csapata alkotott meg.

Bronz fokozat: az iskolai szertárak hiányosságain segít a nyíregyházi Bánki Donát Műszaki Középiskola matematika-fizika szakos tanára, Zsigó Zsolt Miklós programja, ami itthon eddig nem, vagy alig ismert fizika kísérletek és eszközök fejlesztését teszi kis költséggel és a diákok részvételével elérhetővé.

A zsűri egy különdíjat is odaítélt Versényi Anna debreceni tanár-pszichológus kamaszok számára kifejlesztett, önsértés megelőző, mentális egészség helyreállítását célzó programjának.

Az alapítványról

Az OTP Fáy Alapítvány célja a fiatalok jövőtudatos gondolkodásának, ezen belül kiemelten a pénzügyi kompetenciáiknak a fejlesztése.

Pályaorientáció, fenntarthatóság, valamint a sikeres élethez fontos szociális kompetenciák területén is nyújt képzéseket általános és középiskolások, illetve fiatal felnőttek számára. Két éve már felnőttoktatási intézményként is működik.

Évente 30 ezer diák vesz részt ingyenes képzésein, amelyek saját gyakorlatorientált módszertanra épülnek, és mind jelenléti tréningek formájában, mind digitális formában elérhetőek.

Az Alapítvány két korszerű, high-tech eszközökkel felszerelt Oktatási és Innovációs Központot is üzemeltet Budapesten, illetve Nyíregyházán.