Az okostelefonok mellett okos hangszórókkal, okos szemüvegekkel és otthoni hálózati eszközökkel is bővíti magyarországi kínálatát a Huawei. A kínai gyártó január végén nálunk is elkezdi árusítani első Google alapok nélküli okostelefonját a Mate 30 Pro-t.
Január végétől limitált darabszámban Magyarországon is kapható lesz a Huawei ősszel bemutatott csúcskészüléke, a Huawei Mate 30 Pro. Ez lesz nálunk a távol-keleti cég első olyan okostelefonja, amely már teljese egészében a saját fejlesztésű platformjára, a Huawei Mobile Services-re (HMS) épül.
Az első kizárólag HMS-sel működő készülék
A HMS egy olyan rendszer, amely a videózástól a böngészésen és a navigáción át az adattárolásig teljes körű alkalmazás-ökoszisztémát nyújt a készülékek tulajdonosainak. A navigációt a TomTommal kötött megállapodás teszi lehetővé, ennek alapján a Huawei használhatja a holland Tomtom navigációs rendszergyártó cég térkép és forgalmi adatbázisát – hangzott el a cég hazai leányvállalatának évértékelő sajtótájékoztatóján.
Az alkalmazásokat a felhasználók a Huawei saját alkalmazásboltjából, az AppGallery-ből tölthetik le, a fájljaikat a gyártó felhőjében a Huawei Cloudban tárolhatják, és a programok, illetve szolgáltatások működéséhez szükséges azonosítási folyamat is a Huawei ID rendszerén keresztül történik. A kínai gyártó eddig több mint ötvenötezer alkalmazást integrált a HMS-be, köztük vannak már magyar appok is.
A HMS-be – amelynek a napokban készült el 4.0-ás verziója – eddig több mint egymillió fejlesztő regisztrált világszerte és tölti fel alkalmazásait folyamatosan az AppGallery-be. A Huawei statisztikái szerint világszerte és havonta már több mint 390 millió okostelefon-tulajdonos használja az új alkalmazásboltot.
A Mate 30 Pro, amelyről bemutatásakor itt írtunk részletesebben, január 21-27 között rendelhető elő Magyarországon. Ezen időszak során a megrendelők egy 46 mm-es Watch GT 2-t kapnak ajándékba, a telefon átvételekor pedig ingyenesen hozzájutnak a VIP garancia szolgáltatáshoz, amely 6 hónapos extra kijelző-biztosítást is magában foglal.
A VIP garanciával rendelkező tulajdonosok problémáit pedig a jövőben soron kívül intézik a cég ügyfélszolgálatán, beleértve a telefonos ügyfélszolgálatot is. A készüléket a gyártó csak a saját itteni boltjaiban árusítja majd 345 ezer forintos áron.
Jönnek az egyéb okos termékek
A tájékoztatón elhangzott, hogy a vállalat kiemelt piacként tekint Magyarországra, ezért idéntől újabb okos eszközökkel bővíti az itteni kínálatát. Új globális termékstratégiájának részeként további 8 okos eszköz kategória (PC, tablet, fejhallgató, televízió, hangszóró, szemüveg, óra, autós okos eszközök) jelenik meg a termékpalettán.
Ennek keretében a következő fél évben olyan IoT-termékek érkeznek a magyar piacra, mint a Devialettel együttműködésben készült Huawei Sound X felsőkategóriás hangszóró, a Huawei X Gentle Monster okos szemüveg család, amellyel kommunikálni zenét hallgatni is lehet, valamint az ökoszisztémát összekapcsoló eszközök.
Így vezeték nélküli routerek, elsőként a Huawei WS5200, valamint a nagy alapterületű otthonok lefedettségi problémáira is megoldást kínáló Huawei Q2 Pro is megjelenik a hazai kínálatban. A cég a kereskedelmi korlátozások ellenére is kitart ambíciózus terve mellett, hogy három éven belül nemcsak az okostelefonok, hanem az összes okos eszköz piacán a világ legnagyobb gyártójává váljon.
Magyarország helye a Huawei európai ökoszisztémájában
Nemrégiben készült el az Oxford Economics tanulmánya arról, hogy az Európában 20, Magyarországon 15 éve jelenlévő Huawei milyen hatást gyakorol ma már a kontinens, illetve azon belül a magyar GDP-re, munkaerőpiacra és az innovációra.
A kutatók külön vizsgálták a 2018-as évet, és a 2014-18-as időszakot. Megállapították, hogy a kínai nagyvállalat 2018-ban közvetett és közvetlen módon 12,8 milliárd euróval járult hozzá az európai GDP-hez, a kontinensen működő gyártó, kutató bázisai, illetve annak beszállítói révén.
Ami a munkaerőpiacot illeti 2018-ben közvetett és közvetlen módon 169 ezer állás fűződik a távol-keleti gyártó európai tevékenységéhez.
Az európai országok közül arányaiban Magyarország volt 2018-ban a legnagyobb kedvezményezettje a Huawei jelenlétnek. Abban az évben a kínai cég 444 millió euróval járult hozzá a magyar GDP-hez, ami annak közel a 0,4 százalékát jelentette. Ez a mutató pedig négyszer akkora volt, mint az európai átlag, 0,1 százalék.
A foglalkoztatottságban pedig adott évben 15400 állás volt tulajdonítható a cégnek, ami a teljes hazai munkaerő állomány 0,34 százalékát adta. Az európai átlag 0,07 százalék volt.