A járvány és a nyomában várható még gyorsabb digitalizáció növekvő adattárolási igényeinek a kielégítésére újabb 10 ezer szerver elhelyezésére alkalmas termekkel bővítette kőbányai adatközpontját az Invitech.
Az ország egyik meghatározó, menedzselt infokommunikációs szolgáltatásokat nyújtó vállalata így reagált a pandémia és a digitalizáció nyomán világszerte és itthon is bekövetkező piaci változásokra. A járvány felgyorsította az üzleti folyamatok online térbe terelését, ami még több feldolgozandó,megőrzendő adattal jár, ezeket pedig tárolni kell valahol.
Ehhez társul még a felhő alapú szolgáltatások terjedése, a kibertámadások megszaporodása, utóbbi kivédéséhez nagyobb biztonságú infrastruktúrára van szükség. Ezeket a trendeket figyelembe véve bővítette nemrégiben egyik budapesti adatközpontját az Invitech.
A szélessávú internetet, adatközponti és felhő-, valamint üzleti hang- és IT-szolgáltatásokat nyújtó budaörsi székhelyű cégnek jelenleg öt adatközpontja van. Ebből négy Budapesten, egy pedig vidéken található, a mostani bővítéssel együtt már összesen mintegy 4 ezer négyzetméteren.
Ezek fő funkciói, hogy a társaság közép- és nagyvállalati és intézményi ügyfelei, a belföldi, valamint a nemzetközi távközlési- és tartalomszolgáltatók az igényeikhez igazodó számítási kapacitásokat tudjanak használni, elhelyezzék a szervereiket, továbbá az itteni infrastruktúrára alapozva felhő technológiákat, IT-biztonsági szolgáltatásokat, vagy egyszerűen csak tartalékkapacitásokat vegyenek igénybe.
Egyre több cég hagy fel a saját adattárolással
A cég a legutóbbi bővítés keretében a kőbányai DC10 elnevezésű adatközpontjában 500 négyzetméteren adott át új termeket. Ezekben mintegy 10 ezer új szerver helyezhető el. A szóban forgó datacenter különlegessége, hogy Magyarországon csak ebben a létesítményben találhatóak a legmagasabb biztonsági szintet garantáló TIER III-as minősítésű géptermek.
A hazai adatközpontok iránti igény növekedésének hátterében az is áll, hogy egyre több cég választja a saját on premise infrastruktúra helyett a költséghatékonyabb szerverbérlést és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások igénybevételét.
Az pedig további bizakodásra ad okot, hogy az itthon működő vállalatok egyre jobban megbecsülik a helyi szolgáltatókat, hiszen fontos az azonos országban való elhelyezkedés, a magyar nyelvű, non-stop ügyfélszolgálat, az a rugalmasság, amit egy itteni szolgáltató nagyobb eséllyel biztosít, mint egy globális cég. (Hasonló indokokkal magyarázta legújabb hazai adattárolású hibrid felhőszolgáltatásának az elindítását a T-Systems is, amelyről itt számoltunk be részletesen.)