Számos újabb funkcióval bővült az eddigi – fuvarleveleket digitalizáló – applikáció, amihez a Vodafone adja a hálózati szolgáltatói hátteret.
A logisztikai cégek gépkocsivezetői gyakran több ezer kilométerre is dolgoznak, akár havi 20-25 napos folyamatos távollét mellett. Az ez idő alatt felhalmozódó fuvarleveleket, számlákat és egyéb dokumentumokat, csak a korábbi gyakorlat szerint a sofőrök visszaérkezése után tudta a központ iktatni és könyvelni, ami kihatott a számlázás határidejére is.
A rendszer a publikus internettől elkülönült hálózaton működik
A Vodafone évekkel ezelőtt értékesítette a Waberer’s Internationalnek az instantCMR startup cég által fejlesztett Workflow Management alkalmazást, amihez a mobilszolgáltató biztosítja a SIM-kártyákat, a kommunikációs eszközöket és a publikus internettől elkülönült hálózatot.
Az applikáció alapfunkciója a papír alapú szállítólevelek és egyéb dokumentumok (baleseti, munkaügyi) digitalizálása, küldése és fogadása, ami a vállalatirányítási rendszerbe csatornázva felgyorsítja a munkafolyamatokat.
Az integrált szolgáltatás segítségével a sofőrök bárhol le tudják fotózni a számlákat, szállítóleveleket és egyéb dokumentumokat, amit aztán a rendszerbe feltöltve azonnal továbbítani is tudnak a központnak. Így az adatok biztonságosan és gyorsan célba érnek, a számlákat nem hetek múlva, hanem napokon belül teljesíteni tudják, ami javítja a fuvarozó cég likviditását, csökken a hibázás lehetősége.
Nyomon követhető már a vezetési idő és a stílus is
Az applikáció mostantól a fuvarozási iparágban felmerülő más kihívásokra is megoldást kínál. A gépjárművezetőknek számtalan egyéb adatra is szükségük van a fuvar teljesítéséhez: állomásokra, ügyféladatokra, címekre, útvonaltervre, utasításokra, vezetési és pihenőidő-kalkulációra, üzenetváltásra.
Az új fejlesztéseknek köszönhetően tavasztól ezeket a már említett applikáció segítségével követhetik nyomon. Tavasztól a gépkocsivezetők egy eszközön és ezen belül is egy applikáció segítségével követhetik nyomon a részletes fuvaradatokat, az útvonalat és navigációt, a vezetési időt és vezetési stílust, továbbá ennek segítségével digitalizálhatják a fuvarleveleket és egyéb dokumentumokat, majd ezeket a zárt chat funkcióval továbbíthatják a központnak.
A sofőröknek kevesebb eszközt kell használniuk, ami koncentráltabb figyelmet eredményez; a vezetési szokások monitorozásával csökkenthetőek a működési költségek és a környezetterhelés. A vezetési idő kalkulációval csökkenthetők a figyelmetlenségből, fáradtságból adódó balesetek, elkerülhetők a vezetési idő megszegéséből származó büntetések; míg a zárt chat funkció csökkenti a digitális támadások esélyét.