Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát.
Idén több mint 400 diák (7-12. osztályosok) alkotott csapatot, akik 40 városból, 94 különböző iskolából jelentkeztek. A zsűri kiválasztotta az 50 legjobb csapatot, akik már meg is kezdték a programhoz tartozó képzést.
Ilyen gondolatok járnak a diákok fejében
A top 50 pályázat jól mutatja, hogy milyen gondolatok járhatnak a diákok fejében. Ami biztos, hogy nem félnek a tabuktól, nincsenek tiltott témák.
A kihívás 21 csapatát a környezetük, közösségük mentális és fizikai jólléte foglalkoztatja, ennek keretében megoldást keresnek a menstruációs edukáció hatékonyságának növelésére, vagy éppen arra, miképpen lehet segíteni a depressziós vagy önmagukat bántalmazó fiatalokon.
A diákok az adományozás megkönnyítésére, a mindennapi közlekedési nehézségek elkerülésére, a továbbtanulás, vagy a társadalmi beilleszkedés kihívásaira is keresik a jó megoldásokat.
Aktívan lépnének fel az internetes bűnözés, az online és offline zaklatás ellen, és az is fontos a számukra, hogy ötleteikkel közelebb hozzák a különböző generációk tagjait.
Fenntarthatósági javaslatával 16 csapat versenyez, a kategóriában olyan ötletekkel érkeztek a diákok, amelyek megoldást hozhatnak az ételpazarlás mérséklésére, a szelektív hulladékgyűjtésre való motiváció felpezsdítésére, a természetközeli érzet megteremtésére a lakótelepeken vagy a ruhák életciklusának meghosszabbítására.
A csapatok keresik a természet adta alternatív alapanyagokat is, mint az alga vagy az aktív szén.
A jövő oktatásának a témájában a digitális korszakot meghatározó témákat vetett fel a 13 csapat, közelebbről a mesterséges intelligenciában(AI), a kiterjesztett(AR) és a virtuális valóságban(VR) rejlő lehetőségeket aknáznák ki.
Megoldást keresnek arra, hogyan lépjünk ki a telefonunk vonzáskörzetéből, de arra is, hogyan váljanak a mai fiatalok életrevaló felnőttekké.
Aktívan használják a tervezői gondolkodás eszközét
A diákok a kreativitást és a problémamegoldást ösztönző tervezői gondolkodás módszerét elsajátítva vizsgálhatják meg az általuk kiválasztott problémát, rendszerezhetik az információkat és újszerű stratégiát alkothatnak a megoldásra.
A tudásmegosztás és közösségépítés által vezérelt tervező és alkotó közösség, a Cellux Csoport két szakembere kalauzolja a résztvevőket az online és offline workshopokon.
A második fordulóban a csapatokat kísérő tanárok is bővíthetik kelléktárukat. A hétköznapi hősöket „fejlesztő” Hősök Tere Alapítvány jóvoltából olyan fejlődésfókuszú workshopokon vehetnek részt, amelyek segítségével hatékonyabban támogathatják diákjaikat és nemcsak a verseny során.
A Megoldások a holnapért következő fontos dátuma április 15-e, ekkor hirdetik ki ugyanis a top 8 csapatot, innen pedig már csak egy ugrás lesz a döntő. Az első három helyezettre összesen 6 millió forint értékű nyeremény vár.