Az újfajta kommunikációs csatornák megjelenésével többen is a végét jósolták a az SMS-nek. Mégsem erre a sorsra jutott, sőt több érv is felhozható mellette az üzleti kommunikációban (is).

Nem kell temetni az SMS-t
Forrás: pixabay.com

A mai rohanó üzleti világban elengedhetetlen a hatékony és eredményes kommunikáció. Míg az e-mailt és a telefonhívást még mindig széles körben használják, az SMS vagy egyéb szöveges üzenetküldés is inkább egyre népszerűbb kommunikációs módszerré vált – állapítja meg a Hammer Technology Holdings Corp. bejegyzése.

A távközlési piacon tevékenykedő cég öt érvet is felsorol az SMS üzleti kommunikációban való használatára.

1. Azonnali kommunikáció

Az SMS üzleti kommunikációra való használatának egyik legnagyobb előnye az azonnali kommunikáció. A szöveges üzeneteket azonnal kézbesítik, és magas a megnyitási arányuk.

Hasznos eszközt jelenthetnek a készenléti vagy egyéb sürgős kommunikációhoz, például időpont-emlékeztetőkhöz, kézbesítési értesítésekhez és vészhelyzetekhez.

2. Nagyobb elköteleződés

Az SMS kiváló módja az ügyfelekkel és alkalmazottakkal való kapcsolattartásnak is. A szöveges üzenetek rövidek, tömörek és könnyen olvashatóak, így ideálisak a gyors választ igénylő kommunikációhoz.

Az SMS ráadásul személyesebb formája a kommunikációnak, mint mint az e-mail, amely hivatalosnak és személytelennek tűnhet. Az SMS használatával a vállalkozások még erősebb kapcsolatokat építhetnek ki ügyfeleikkel és alkalmazottaikkal.

3. Költséghatékony megoldás

Az SMS megfizethető kommunikációs módszer bármilyen méretű vállalkozás számára. A telefonhívásokkal ellentétben, amelyek akár költségesek is lehetnek, az SMS viszonylag olcsó. Sok szolgáltató kínál alacsony költséggel tömeges üzenetküldést, így ez nagyon jó lehetőség azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknek sok embert kell üzeneteikkel elérniük.

4. Időtakarékos

Az SMS-ek bizonyos kommunikációs feladatok automatizálásával időt takaríthatnak meg a vállalkozások számára. A vállalkozások például beállíthatnak automatizált szöveges üzeneteket, hogy találkozó-emlékeztetőket vagy kézbesítési értesítéseket küldjenek.

Így nincs szükség a manuális nyomon követésre. Ezzel időt takaríthatnak meg a cégek, és csökkenthetik az emberi hibák kockázatát.

5. Növeli a termelékenységet

Az SMS-ek az alkalmazottak közötti kommunikáció egyszerűsítésével is növelhetik a termelékenységet. Hosszas e-mailek küldése vagy telefonálás helyett a dolgozók gyorsan küldhetnek egymásnak szöveges üzeneteket.

Ezzel időt takaríthatnak meg és csökkenthetik a szüneteket, így az alkalmazottak még jobban tudnak a munkájukra koncentrálni.