Átadták a Kärcher Hungária Kft. új szervizközpontját Biatorbágyon. Az új létesítményben az üzleti ügyfeleknek kínált új és felújított professzionális termékek mellett kiskereskedelmi bolt és bemutatótér is található.

Biatorbágyon nyitotta meg új szervizközpontját a Kärcher Hungária Kft. A fejlesztés célja, hogy gyorsabban és hatékonyabban szolgálják ki az értékesítő partnereket, minimalizálva a kiszállítási időket.
Az összesen 1000 m²-es központ egy 400 m²-es logisztikai térrel is bővült, amely megfelelő tárolási lehetőséget nyújt a közép- és hosszútávú bérletre kínált berendezések számára.
Az üzleti felhasználók, köztük is mindenekelőtt a takarítócégek, ugyanis költséghatékonysági céllal egyre nagyobb arányban igénylik a bérelhető használt, felújított termékeket.
Ez utóbbiak nem feltétlenül csak Magyarországról származnak, hanem Európa-szerte felvásárolt eszközök felújítását követően kínálják közép- és hosszútávú bérletre.
A kapacitásbővítést a Kärcher folyamatosan növekvő hazai piaci jelenléte indokolta. A magyar leánycég 2025-ben eddig több mint 10 ezer vállalati ügyfél részére nyújtott javító karbantartó szolgáltatást, és több mint 25 ezer professzionális szervizkérést teljesített. A beérkezett megkeresések négyötödét három munkanapon belül sikerült megoldani.
A takarításban is megjelent a mesterséges intelligencia(AI)
Az elmúlt években látványos változás jellemezte a tisztítástechnológiát is, a digitalizáció, valamint az AI erre a területre is nagy hatással volt. A terület meghatározó szereplőjeként a Kärcher is követi az ágazati innovációkat.
A biatorbágyi bemutatóteremben ennek alapján a látogatók kipróbálhatják a cég legújabb autonóm robot takarítógépeit, a KIRA-k vagy az ipari seprő és padlósúroló gépeket, és a hideg-melegvizes magasnyomású takarítóeszközöket is.
A központban kialakítottak egy önálló bemutatóterületet, ahol a Kärcher professzionális gépei ipari környezetben, működés közben is megtekinthetők és kipróbálhatók.
A biatorbágyi létesítményben helyett kapott egy márkabolt, amely ipari fókusszal szolgálja ki a vásárlókat, ugyanakkor a vállalat legkeresettebb háztartási gépei is megvásárolhatóak itt.
„A szervizfejlesztéssel az volt a célunk, hogy gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálást nyújtsunk a vevőinknek. Ennek érdekében modernizáltuk a munkaállomásokat, és a szerviztevékenységet támogató környezetet alakítottunk ki. A beruházás során korszerű tárolórendszerek is létesültek a logisztikai feladatok támogatására. Az új központ 14 főnek teremt korszerű és jól felszerelt munkahelyet” – emelte ki az átadáson Éber Anna, a Kärcher Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.
Szélesedik a hazai termékkínálat
A Kärcher Hungária Kft. tavaly 7,85 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 11,5 százalékos bővülést jelentett 2023-hoz képest. A vállalat 70 főt foglalkoztat Magyarországon, négy saját üzlettel és országszerte 20 partner által üzemeltetett Kärcher Center vagy Store fogadja a vásárlókat.
„Az utóbbi időszakban mind az ipari, mind a lakossági tisztítástechnológiai megoldások iránt folyamatosan nőtt az érdeklődés, különösen azok iránt, amelyek fenntartható működést biztosítanak, mint például a gőztisztítók. Egyre nagyobb figyelmet kapnak a bio- és környezetbarát tisztítószerek is, miközben a technológiai innovációk közül a robotizált rendszerek fejlődése a legdinamikusabb. Az ipari tisztításban ma már alapelv a víz-, energia- és munkaerő-felhasználás hatékonysága, ezért minden olyan megoldás, amely ezeket optimalizálja, meghatározó szerepet kaphat a jövő tisztítástechnológiájában” – mondta el Lilia Sedlar, a Kärcher régiós vezetője.
A magyar piacon a tisztítástechnológiai cég a népszerű lakossági termékkategóriákon – porszívók és az indoor háztartási termékek – túl az ipari tisztító berendezések és robotok piacára fókuszál.
A Kärcher piacvezető pozíciót tölt be a magasnyomású mosókészülék, az ablaktisztító és gőztisztító kategóriákban, míg további jelentős növekedési lehetőséget kínálnak az ipari magasnyomású tisztítók, a professzionális padlótisztító rendszerek és a robotikai megoldások.
Kärcher-történelem
A fűtéstechnológiai cégként indult családi vállalkozást 90 évvel ezelőtt alapította Alfred Kärcher, Stuttgartban. A vállalkozás mára a tisztítástechnológia világszerte ismert márkájává lépett elő.
A vállalat 1950-ben lépett be a tisztítási piacra Európa első forróvizes magasnyomású mosójával. Alfred Kärcher halála után felesége, Irene vette át a cég irányítását, és elindította a nemzetközi terjeszkedést.
Ötven évvel ezelőtt újabb stratégiai döntést hozott: a vállalatot a magasnyomású tisztításra specializálta, ekkor született meg a jól ismert Kärcher sárga szín. Vezetése alatt vált a Kärcher a maga piacán világelsővé.

