Átadták a Kärcher Hungária Kft. új szervizközpontját Biatorbágyon. Az új létesítményben az üzleti ügyfeleknek kínált új és felújított professzionális termékek mellett kiskereskedelmi bolt és bemutatótér is található.

Karcher takarítócégek, takarítógépek

Biatorbágyon nyitotta meg új szervizközpontját a Kärcher Hungária Kft. A fejlesztés célja, hogy gyorsabban és hatékonyabban szolgálják ki az értékesítő partnereket, minimalizálva a kiszállítási időket.

Az összesen 1000 m²-es központ egy 400 m²-es logisztikai térrel is bővült, amely megfelelő tárolási lehetőséget nyújt a közép- és hosszútávú bérletre kínált berendezések számára.

Ez utóbbiak nem feltétlenül csak Magyarországról származnak, hanem Európa-szerte felvásárolt eszközök felújítását követően kínálják közép- és hosszútávú bérletre.

A kapacitásbővítést a Kärcher folyamatosan növekvő hazai piaci jelenléte indokolta. A magyar leánycég 2025-ben eddig több mint 10 ezer vállalati ügyfél részére nyújtott javító karbantartó szolgáltatást, és több mint 25 ezer professzionális szervizkérést teljesített. A beérkezett megkeresések négyötödét három munkanapon belül sikerült megoldani.

A takarításban is megjelent a mesterséges intelligencia(AI)

Az elmúlt években látványos változás jellemezte a tisztítástechnológiát is, a digitalizáció, valamint az AI erre a területre is nagy hatással volt. A terület meghatározó szereplőjeként a Kärcher is követi az ágazati innovációkat.

A biatorbágyi bemutatóteremben ennek alapján a látogatók kipróbálhatják a cég legújabb autonóm robot takarítógépeit, a KIRA-k vagy az ipari seprő és padlósúroló gépeket, és a hideg-melegvizes magasnyomású takarítóeszközöket is.

A központban kialakítottak egy önálló bemutatóterületet, ahol a Kärcher professzionális gépei ipari környezetben, működés közben is megtekinthetők és kipróbálhatók.

A biatorbágyi létesítményben helyett kapott egy márkabolt, amely ipari fókusszal szolgálja ki a vásárlókat, ugyanakkor a vállalat legkeresettebb háztartási gépei is megvásárolhatóak itt.

„A szervizfejlesztéssel az volt a célunk, hogy gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálást nyújtsunk a vevőinknek. Ennek érdekében modernizáltuk a munkaállomásokat, és a szerviztevékenységet támogató környezetet alakítottunk ki. A beruházás során korszerű tárolórendszerek is létesültek a logisztikai feladatok támogatására. Az új központ 14 főnek teremt korszerű és jól felszerelt munkahelyet” – emelte ki az átadáson Éber Anna, a Kärcher Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

Szélesedik a hazai termékkínálat

A Kärcher Hungária Kft. tavaly 7,85 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 11,5 százalékos bővülést jelentett 2023-hoz képest. A vállalat 70 főt foglalkoztat Magyarországon, négy saját üzlettel és országszerte 20 partner által üzemeltetett Kärcher Center vagy Store fogadja a vásárlókat.

„Az utóbbi időszakban mind az ipari, mind a lakossági tisztítástechnológiai megoldások iránt folyamatosan nőtt az érdeklődés, különösen azok iránt, amelyek fenntartható működést biztosítanak, mint például a gőztisztítók. Egyre nagyobb figyelmet kapnak a bio- és környezetbarát tisztítószerek is, miközben a technológiai innovációk közül a robotizált rendszerek fejlődése a legdinamikusabb. Az ipari tisztításban ma már alapelv a víz-, energia- és munkaerő-felhasználás hatékonysága, ezért minden olyan megoldás, amely ezeket optimalizálja, meghatározó szerepet kaphat a jövő tisztítástechnológiájában” – mondta el Lilia Sedlar, a Kärcher régiós vezetője.

A magyar piacon a tisztítástechnológiai cég a népszerű lakossági termékkategóriákon – porszívók és az indoor háztartási termékek – túl az ipari tisztító berendezések és robotok piacára fókuszál.

A Kärcher piacvezető pozíciót tölt be a magasnyomású mosókészülék, az ablaktisztító és gőztisztító kategóriákban, míg további jelentős növekedési lehetőséget kínálnak az ipari magasnyomású tisztítók, a professzionális padlótisztító rendszerek és a robotikai megoldások.

Kärcher-történelem

A fűtéstechnológiai cégként indult családi vállalkozást 90 évvel ezelőtt alapította Alfred Kärcher, Stuttgartban. A vállalkozás mára a tisztítástechnológia világszerte ismert márkájává lépett elő.

A vállalat 1950-ben lépett be a tisztítási piacra Európa első forróvizes magasnyomású mosójával. Alfred Kärcher halála után felesége, Irene vette át a cég irányítását, és elindította a nemzetközi terjeszkedést.

Ötven évvel ezelőtt újabb stratégiai döntést hozott: a vállalatot a magasnyomású tisztításra specializálta, ekkor született meg a jól ismert Kärcher sárga szín. Vezetése alatt vált a Kärcher a maga piacán világelsővé.