Gyorsabb internetet, kevesebb fennakadást és okosabb technológiai felügyeletet ígér a 4iG csoport a One Magyarország hálózatán. A csoport távközlési szolgáltató leánycége teljesen új, AI-jal támogatott hálózatfelügyeleti rendszert kap.

Az új rendszer a 4iG Magyarországon és a Nyugat-Balkánon működő távközlési cégeinek teljes hálózatát lefedi az új rendszer – a központi elemeket éppúgy, mint a mobil hozzáférési pontokat – így a szolgáltató valós időben láthatja, hol jelentkezhet probléma. Ennek eredményeként gyorsabb lehet a hibaelhárítás, stabilabb a szolgáltatás.
AI-alapra helyezik a további fejlesztéseket
A 4iG és az Elisa Polystar partnersége nem újkeletű: a finn technológiai cég megoldásai már korábban is jelen voltak a korábbi Vodafone Magyarország (ma V-Hálózat Távközlési Zrt.), valamint az albán és montenegrói leányvállalatok hálózatában.
A mostani projekt magasabb szintre emeli az együttműködést, lehetőséget teremtve a mesterséges intelligencián(AI) alapuló további fejlesztésekre.
A rendszer képes automatikusan észlelni a hálózati anomáliákat, teljesítményproblémákat és akár a biztonsági fenyegetéseket is. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltató nemcsak gyorsabban reagálhat a hibákra, hanem sok esetben meg is előzheti azokat.
2G-től 5G-ig: rugalmas és jövőálló
Az új platform a 2G, 4G és 5G hálózatokat és a folyamatosan növekvő adatforgalmat képes együttesen kezelni, támogatva az adatvezérelt döntéshozatalt és a proaktív ügyfélkiszolgálást.
A rendszer telepítése már elindult, és a cél, hogy a jövő nyári fesztivál- és roaming szezonban a felhasználók stabilabb, gyorsabb és zökkenőmentesebb hálózati élményt kapjanak.

