A Galaxy S22 sorozat One UI 6.1 frissítését leállította a Samsung, mert néhány kritikus hibát észleltek.
A napokban írtunk róla, hogy a koreai gyártó májustól megkezdte a Galaxy AI funkciókkal ellátott felhasználói felület, a One UI 6.1 bevezetését a Galaxy S22 sorozatban is.
A szoftverfrissítést elsőként Dél-Koreában indította el a gyártó, de mivel a folyamat során a zárolási képernyő kritikus hibája miatt az érintőképernyő egyes esetekben nem működött, ezért állították le egy időre a frissítést – derül ki az Android Authority portál értesüléséből.
Az új felhasználói felület elérhetetlenségét magam is tapasztaltam. A S22 Ultra telefonomra május elején próbáltam letölteni a legújabb változatot, de csak az eggyel korábbit, a mesterséges intelligencia alapú (AI) képességeket még nem tartalmazó, One UI 6.0 engedte frissíteni.
Ezt követően kezdtem körbenézni, hol lehet a hiba.
A Galaxy S22 sorozatot két éve mutatta be a Samsung, amely az AI-funkciós felhasználói felületet elsőként az idén piacra dobott S24-nél vezette be.
A portál figyelemmel kíséri a felhasználói jelentéseket a Samsung közösségi fórumain, ezek utalnak arra, hogy a Galaxy S22 sorozat frissítése után a szoftver egyes esetekben leállította a lezárási képernyőt, majd az érintőképernyőt, ami a gyári beállítások visszaállítását teszi szükségessé.
A gyártó fejlesztői most valószínűleg visszatérnek a tervezőasztalhoz, hogy kijavítsák a hibát. Ezután a frissítés újraindul, és remélhetőleg Koreán kívül más régiókra is kiterjed majd.
És, hogy miért olyan érdekes az új verzió, mert ebben olyan mesterséges AI-alapú funkciók érhetők el, mint például az élő fordítás, az átírósegéd, a chatsegéd vagy a bekarikázással keresés a Google felületén.