Mától új funkcióval és technológiával bővül a Telekom mobilhálózata. A valós idejű szöveges üzenet hívás közben jelenik meg a kijelzőn.

A hazai szolgáltatók közül elsőként a Telekom vezette be a Real-Time Text-RTT (valós idejű szöveg) funkciót. Az új technológia lehetővé teszi, hogy a telefonálás közben gépelt szöveg azonnal megjelenjen a hívásban résztvevők kijelzőjén.
Ehhez nincs szükség külön alkalmazásra, nem kell hozzá internetelőfizetés, sőt a chat funkcióknál megszokott küldés gombra se kell kattintani a begépelés után. A megjelenítés készülékenként eltérő, és a megoldás a fenti okok miatt egyelőre a telekomos hívószámok között használható.
Ez a megoldás nagy segítség lehet speciális élethelyzetekben, valamint akadálymentesítés esetében. Vegyük példaként az időpontfoglalást, ami a legtöbb esetben csak telefonszámon érhető el. Ha valaki olyan akar adott esetben bejelentkezni, aki beszédében akadályozott vagy hallássérült, neki sokat segíthet a szöveges kommunikáció lehetősége.
A szolgáltatást extra költségek nélkül vehetik igénybe az operátor ügyfelei. Az RTT gomb mindig észlelhető az Apple és Telekom saját márkás T-Phone telefonjain, a Honor mobiloknál viszont ténylegesen csak hívás közben látható.
A Samsung készülékeknél alapértelmezetten kikapcsolt állapotban van, de szükség esetén bekapcsolható. A Xiaomi, a TCL, a Pixel és Motorola mobiloknál a funkció egyelőre nem található.
Az RTT az Android és iOS operációs rendszerekben különböző módokon használható. Egyes készülékeken automatikusan megjelenik a készülék szoftverének frissítését követően, máshol előbb be kell kapcsolni a funkciót.
A használatra is több lehetőség van: RTT-n keresztül is lehet hívást kezdeményezni vagy hanghívás közben is át lehet váltani erre a funkcióra, illetve vissza lehet váltani hanghívásra.
A technológia alkalmazásához viszont arra is szükség van, hogy mind a hívó, mind a hívott fél készüléke is alkalmas legyen az RTT használatára, aktiválva legyen a funkció, és mindkét félnél rendelkezésre álljon minimum 4G lefedettség vagy Wifi hálózat.
Az RTT aktiválásának pontos módjával kapcsolatos információk pedig ezen a linken érhetők el.
Az akadálymentesítés további formái
A szolgáltatónál egyéb, a fogyatékossággal élőket segítő funkciók is működnek. Ennek jegyében 2023. szeptembere óta az operátor kijelölt üzleteiben és telefonos ügyfélszolgálatán jelnyelvi tolmácsszolgáltatás vehető igénybe a siket és hallássárült ügyfelek számára.
A televíziós és online reklámokat pedig minden alkalommal felirattal látja el a cég. Idén nyáron pedig speciális matricákkal jelöli meg több mint 80 üzletének a kirakatát, megkülönböztetve az üvegfelületeket, az ajtókat, és egyéb, fix felületeket, hogy a vak és gyengénlátó ügyfelek számára is biztonságosan megközelíthetőek legyenek az üzletek.