AI-alapú személyi asszisztens és saját fejlesztésű AI „kolléga” állt munkába az Erste Bank csapatában
![AI „kollégákkal” bővült az Erste Bank csapata](https://digitrendi.hu/wp-content/uploads/2024/12/erstefokep-crop-520x327-1.jpg)
Havonta több órát megspórol az Erste dolgozóinak a bank mesterséges intelligencia(AI) alapú személyi asszisztense, amely szöveget ír, adatokat elemez, segít felkészülni egy értekezletre, vagy kérésre összegzi a megbeszéléseken elhangzottakat.
Az AI a banknál hamarosan az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap. A közeljövőben pedig már az ügyfelek is használhatnak a technológián alapuló megoldásokat.
A pénzintézet több mint háromezer munkavállalója már naponta használja a saját AI asszisztensét. Több százan vannak már azok, akiknek egy még többet tudó megoldás áll a rendelkezésükre, amely az Erste belső adatainak egy részéhez is hozzáfér.
Képes a mindennapi munkát hatékonyabban támogatni, felkészít a munkanapra. Rálátása van a naptárakra, e-mailekre, belső szövegekre, kérésre feladatlistákat tud összeállítani, átiratot gyárt, és összegzést készít az online értekezletekről.
A megbeszélés előtt összeszedi a témában folytatott levelezést, voltak-e feladatok, kérések, van-e válasz nélkül hagyott üzenet.
A tesztidőszak tapasztalatai alapján az Erste munkatársai havonta több órát tudtak megspórolni az AI asszisztensek használatával – mondja Bara Gábor, az Erste stratégiai vezetője.
OpenAI alapú saját fejlesztés az ügyfélkiszolgálásban
Az OpenAI mesterséges intelligencia modelljén alapuló, saját fejlesztésű alkalmazás hamarosan az ügyfélkiszolgálásban is szerepet kap. Minden, az ügyfelek kiszolgálásában részt vevő munkatárs (fiókhálózati dolgozó, call centeres) saját, új, mindentudó AI „kollégát” kap, amely a felmerülő nehéz, ritkán előkerülő kérdésekben tudja támogatni őket.
Megkeresi a részletszabályokat, a különleges esetekre kialakított gyakorlatokat, felgyorsítva ezzel az ügyfelek kiszolgálását. A tanácsadók AI segítője integrálja az összes lakossági termékre vonatkozó szabályzatot, hirdetményt és szerződési feltételt, így a legkomplexebb, legnehezebb kérdésekre is másodpercek alatt választ tud adni.
Az AI megoldások integrálása a banki dolgozók számára segít kiváltani egyes ismétlődő és időigényes feladatokat. A munkatársak így több időt tudnak fordítani az ügyfelek kiszolgálására, vagy a nagyobb hozzáadott értékű komplexebb és kreatívabb feladatokra.
A mesterséges intelligencián alapuló fejlesztésekkel a tervek szerint a jövőben komplett banki munkafolyamatokat lehet ráépíteni a technológiára. A pénzintézet középtávon szeretne eljutni oda, hogy George-on, az Erste digitális platformja révén az ügyfelek is használhassanak a mesterséges intelligencia alapú megoldásokat. Ilyen lehet a személyre szabott pénzügyi tanácsadás vagy egyes banki műveletek végrehajtása.