Az SAP Hungary régiós és globális szintű fejlesztőközpontját vezető Markus Hilken nyerte el az SAP Emarsys Technologies Hungary ügyvezető igazgatói pozícióját is. A kinevezés a szoftvercég és az általa korábban felvásárolt Emarsys összeolvadásának fontos mérföldköve.
A bejelentés kiemeli, hogy ez a lépés megerősíti Magyarország vezető szerepét az SAP ügyfélélmény- (Customer Experience-CX) és marketing-automatizációs fejlesztéseinek globális portfóliójában.
Az Emarsys korábban osztrák alapítású startupként vált nemzetközi ismertségűvé a többcsatornás ügyfélélmény-platformot fejlesztő vállalatok között, és ma már több mint 150 országban használják megoldásait a digitális marketing egyik vezető megoldásszállítójaként.
Az SAP 2020-ban vásárolta fel a társaságot, amely mára a német szoftveróriás ügyfélélmény-portfóliójának egyik legfontosabb pillére lett. A budapesti székhelyű Emarsys Technology Hungary Kft. jelenleg több mint 250 fejlesztőt foglalkoztat, ezzel a világ legnagyobb Emarsys-fejlesztő központja.
Milyen platformot fejleszt az Emarsys csapat?
A vállalat olyan mesterséges intelligencia(AI)-alapú marketing-automatizációs platformot fejleszt, amely több mint 15 ezer vállalatot – köztük prémium márkákat, például kozmetikai és divatipari cégeket – támogat abban, hogy személyre szabott, omnichannel kommunikációval erősítsék a vásárlói lojalitást.
Az új AI-funkciók a háttérrendszerek működését is támogatják, például előrejelzik a kampányok erőforrásigényét vagy optimalizálják a készletkezelést.
„A mai marketing nem a tömeges üzenetekről, hanem a valódi kapcsolódásról szól, amely személyreszabott kommunikációval érhető el. Az Emarsys célja, hogy a marketingszakembereket olyan intelligens eszközökkel ruházza fel, amelyek segítenek tartós lojalitást építeni ” – fogalmaz Markus Hilken.
Az Emarsys-platform mostanra több mint másfél milliárd ügyfélprofil elérését teszi lehetővé, miközben folyamatosan növeli csatornaszintű hatékonyságát. Noha a legnagyobb részarányt még mindig az e-mail kommunikáció adja, a mobil- és in-app csatornák 70%-os növekedést mutatnak, míg a prediktív ajánlórendszerek konverziós aránya 2025-ben meghaladta a 38%-ot.
Önálló fejlesztési egység marad az Emarsys Hungary
Az Emarsys Hungary továbbra is önálló CX-fejlesztési egységként működik, a budapesti csapat új generációs funkciók fejlesztésével bővíti az SAP CX-portfólióját. Az AI-vezérelt ajánlórendszerek, az automatizált készlet- és rendelés-előrejelzés, valamint az egységes UX-felület mind a fejlesztések középpontjában állnak.
Új megbízatása mellett Markus Hilken vezeti továbbra is a budapesti székhelyű kutató központot, amely az SAP közép-kelet-európai kutatás-fejlesztési tevékenységeinek központja is egyben.
Markus Hilken egyébként 1999-ben csatlakozott az SAP-hoz, és több mint tizenhárom éve él és dolgozik Magyarországon. Korábban Németországban, Luxemburgban és Ausztriában töltött be vezető pozíciókat.
Az SAP-nál szerzett kutatás-fejlesztési (R&D) és menedzsment tapasztalata mellett startup-környezetben is dolgozott, így ideális vezetője lehet annak a kultúraváltásnak, amely az Emarsys-integrációval jár.
„Hiszek abban, hogy a valódi innováció ott születik, ahol a fejlesztők és az ügyfelekkel dolgozó kollégák együtt gondolkodnak. A célom, hogy ez a kapcsolat az SAP Hungary-n belül még erősebbé váljon. A tudás és tapasztalat megosztása kulcs ahhoz, hogy valóban ügyfélközpontú megoldásokat alkossunk” – mondja Hidvégi Péter, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

