Sorban az ötödik éve tartja első helyét a Magyar Telekom az online piacon, mint a legnagyobb forgalmú mobiltelefon- és tablet értékesítő.

A legnagyobb hazai távközlési szolgáltató csoport a teljes online kiskereskedelmi piac 2,4 százalékát mondhatja magáénak, ezzel a hatodik legnagyobb hazai online szereplő a GKID legfrissebb jelentése alapján.
A Telekom online webshopja immár ötödik éve piacvezető a mobilkészülékek és a tabletek online értékesítésében, a piac negyedét meghaladó 28 százalékos részesedésével.
A távközlési szolgáltatón keresztül bonyolódott tavaly a mobiltelefon és tablet, szórakoztató elektronika és számítástechnika összesített hazai online forgalmának közel az egytizede, ami a 14 százalékos bővülésével éves összevetésben meghaladja a teljes piac 9,9 százalékos növekedését.
A mobilkészülékek és a tabletek hazai online értékesítése a korábbi évek növekedése után tavaly csökkenésnek indult, amit az is bizonyít, hogy míg 2021-ben a készüléket cserélők 85% új eszköz vásárolt, 2022-ben ez az arány már csak 79 % volt.
A szórakoztató elektronika online piacán az első tíz értékesítő között van a szolgáltató, ami a tévéknél az 5., az egyéb szórakoztató elektronikai eszközökben pedig a 8. helyet jelenti. Előbbiben a stagnáló piacon közel 30 százalékos, utóbbiban több mint 20%-os növekedést tudott elérni a cég.
A Magyar Telekom a múlt évben együttesen 186 ezer készüléket értékesített, ebből 92 ezer volt a mobiltelefon és több mint 30 ezer a TV-készülék.