Magyarországon több mint másfél millió ember használ SZÉP-kártyát, a vele való online fizetés eddig körülményes és elavult volt, külön oldalra irányították át a felhasználókat, újra és újra meg kellett adniuk a kártya adatokat, ami nemcsak kényelmetlen, de időigényes is. Ebben történt most jelentős előrelépés.

Több mint egy éve adtunk hírt arról, hogy elindulhatott az első digitális SZÉP kártya bevezetése. Az addig csak mágnescsíkkal lehúzható SZÉP kártya mellett létrejött a digitális változata is, ami érintésmentes terminálnál és okoseszközös fizetéssel használható.
Az itthon elsőként megjelent digitális SZÉP kártyába az Apple Pay és a Google Pay globális fizetési megoldásokat, a Mastercard bankkártya rendszert és a K&H SZÉP kártya rendszerét integrálták utóbbi bank fejlesztői.
Most a pénzintézet a Nevogate Payment Services Kft.-vel együttműködve indította el saját SZÉP API-projektjét, a digitális SZÉP-kártyás fizetést.
Az új fejlesztésnek köszönhetően a kártyaadatok megadása már közvetlenül a kereskedő weboldalán zajlik, lehetőség nyílik a kártyaadatok elmentésére is, így a következő vásárlásnál már csak egy kattintással végrehajtható a tranzakció.
A fizetés a jövőben one/flip payment módban is elérhető lesz, amellyel a vásárlás még gördülékenyebb lehet. A rendszerhez elsőként olyan partnerek csatlakoztak, mint a Belozzo és a Burger King, de hamarosan a Wolt, valamint a Foodora vásárlói is élhetnek a lehetőséggel.
Dedikált fejlesztői csapat kezében a kártya további sorsa
A SZÉP-kártya technikailag hasonlít a hagyományos bankkártyához, viszont a kapcsolódó háttérfolyamatok és az elfogadói hálózat teljesen eltérőek. Ezért a K&H már 2012-ben létrehozott egy speciális, dedikált fejlesztői csapatot, amely a korábbi változatot is megalkotta.

