A másfél évtizede alapított kínai cég az okostelefonokkal kezdte, a termékpaletta fokozatosan bővült egyéb okos, hálózatra köthető eszközökkel, köztük az elektromos rollerekkel is. Alig két éve lépett egy nagyot a járműpiacon az első saját fejlesztésű elektromos autójával(EV). Utóbbiak köre egyre bővül, az ebből származó bevételek már kétszámjegyű részét képezik a teljes forgalomnak.

A Xiaomi intelligens elektromos járműveiből, mesterséges intelligencia(AI) alapú megoldásaiból és egyéb új projektjeiből származó összbevételei az idei első negyedévben elérték a 18,6 milliárd jüant. A cég teljes bevétele pedig 111 milliárd jüant meghaladó volt.
Utóbbi termékeket egyelőre a kínai piacon értékesítik, ahol a márkának már 235 értékesítési pontja van 65 kínai városban.
A Xiaomi SU7 sorozat szállításai folyamatosak: a negyedév során 75 869 jármű érkezett meg a vásárlójához. A Csoport tovább növeli a termelést, mert a cél 2025-re 350 000 darab jármű leszállítása.
Hamarosan piacon az első luxus SUV
A tavalyi premier során piacra dobott, 500 ezer jüanba került SU7 modell után a hamarosan megjelenik a nagy teljesítményű luxus SUV, a YU7, erősítve a márka jelenlétét a prémium elektromos járművek piacán.
A kínai társaság EV szállítási kapacitása folyamatosan nő – a szegmens indulása óta több mint 258 ezer járművet szállított. Áprilisban, a 200 ezer jüannál drágább modellek mezőnyében a Xiaomi SU7-ból adták el a legtöbbet.
Az új YU7 egy teljesen újragondolt autó, saját jellegzetes karakterrel. Bár követi a SU7 formavilágát, tágasabb utastere és prémium kényelmi funkciói révén saját kategóriát teremt.
A Xiaomi YU7 egy közepes-nagy méretű SUV: 4999 mm hosszú, 1996 mm széles és 1600 mm magas, tengelytávja 3000 mm. A 3:1-es kerék–karosszéria arány, 2,1:1-es kerék–magasság arány és 1,25:1-es szélesség–magasság arány a sportos SUV-k klasszikus kialakítását idézik.
A luxusra utaló részletek közé tartozik az 1:3 arányú, rendkívül keskeny fényszóró-karosszéria arány, valamint a 680 mm hosszú L113 távolság (az első kerék közepétől a fékpedálig mért távolság).
Több hónapnyi optimalizálás után született meg a 3,11 m²-es alumínium motorháztető, amely a legnagyobb méretű a sorozatgyártású járművek körében. Alatta 141 literes első csomagtartó található, akár nyolcféle nyitási móddal.
A YU7 új, elektromosan süllyedő ajtókilincs-rendszert kapott, amelyek álló és mozgó jármű esetén is automatikusan visszahúzódnak, így könnyen simulnak a karosszéria vonalaihoz. Ez az aerodinamikát is javítja.
Az infotainment rendszer Auto-Flush Door Handle funkcióval rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy a kilincsek automatikusan előbújjanak, amint a felhasználó kulccsal megközelíti az autót – így nincs szükség kézi beavatkozásra.
Ezek vannak az utastérben
Az utastér megtervezésekor a cél az volt, hogy három alapvető elvárást – technológia, luxus és kényelem – ötvözzenek egyetlen egységes térben.
Ezt a víziót a „Dual-Zone Surround Luxury Cabin” koncepció testesíti meg, amelyben a HyperVision panorámakijelző az autóiparban elsőként alkalmazott sorozatgyártású megoldás, új mércét állítva fel a vizuális élmény terén.
A kijelzőrendszer a repülőgép-pilótafülkék technológiai szintjét idézi, ami egy fejlett interaktív felület, három Mini LED kijelzőből áll, és a „Panoramic Curved Projection Technology” segítségével vetíti ki az információkat a szélvédő alsó részére.
Az 1,1 méter széles, 108 PPD felbontású, 1200 nit csúcsfényerőre képes kijelző rendkívüli olvashatóságot nyújt még erős napfényben is, köszönhetően az ultra-fekete bevonatnak és a torzításmentes megjelenítést nyújtó algoritmusoknak.

A rendszer dinamikusan igazodik a használathoz: a vezetők számára a természetes látómezőben jeleníti meg a sebességet és a navigációs információkat, míg az utasok testre szabható zenei és multimédiás felületeken böngészhetnek.
A manőverek során az útmutatások mindig a sofőr látómezejében jelennek meg. A vezetéstámogató rendszerek aktiválásakor a kijelző automatikusan átvált valóságszimulációs üzemmódra, amely részletes közlekedési információkat jelenít meg.
A rendszer szinkronizált vizualizációt kínál a hajtáslánc és a légrugózás aktuális beállításairól, továbbá öt testreszabható információs modul – műszerfal, média, időzónák, időjárás és navigáció – áll rendelkezésre.
A rendszer részét képezi a távirányító panel is, amely az utasok számára ad közvetlen hozzáférést a szórakoztató és a vezérlési funkciókhoz.
A fedélzeti rendszer szíve a 4 nm-es Snapdragon 8 Gen 3 processzor, amely gyors rendszerindítást, zökkenőmentes működést és villámgyors OTA-frissítéseket biztosít – akár 15 perc alatt.
Támogatja a legmodernebb kommunikációs technológiákat: dual 5G, UWB kulcs, Wi-Fi 7, három Bluetooth modul, valamint kettős Wi-Fi, így gyorsabb kapcsolódást és szélesebb IoT ntegrációt kínál.
Vezetést támogató rendszerek
A Xiaomi YU7 alapfelszereltségként kínálja az új generációs NVIDIA DRIVE AGX Thor™ rendszert 700 TOPS teljesítménnyel. A LiDAR szenzor sötétben is pontos érzékelést biztosít, és akár 200 méteres hatótávra is képes.
Az érzékelési távolság eléri a 200 métert autók, és 100 métert gyalogosok esetén. A rendszer figyelmeztet, ha az előttünk haladó jármű hirtelen fékez.
A kamerarendszer 7, tükröződésmentes, ultra-átlátszó lencséből áll, ALD bevonattal és COB bevonattal a belső visszaverődések csökkentése érdekében. A teljes rendszer 1 LiDAR, 1 4D radar, 11 nagyfelbontású kamera és 12 ultrahangos érzékelő együttese.
Intelligens vezérlésű motor, figyelemre méltó hatótáv
A YU7 maximális teljesítménye eléri a 690 lóerőt, csúcsteljesítménye 508 kW, 0–100 km/h gyorsulása mindössze 3,23 másodperc, végsebessége pedig 253 km/h. Ezt a teljesítményt a továbbfejlesztett HyperEngine V6s Plus biztosítja, amely szegmentált mágneses acéltechnológiát használ a hatékonyság növelésére és az energiaveszteség csökkentésére.
A továbbfejlesztés jelentős fejlődést eredményezett a fordulatszám, a nyomaték és az energiahatékonyság terén is: a maximális fordulatszám eléri a 22 000 fordulat/percet, a csúcsnyomaték 528 Nm, a csúcsteljesítmény pedig 288 kW.
Az új autó három változatban érhető el – Standard, Pro és Max –, amelyek mindegyike kellően nagy hatótávval rendelkezik. A belépő szintű modell 96,3 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, és akár 835 km-es CLTC-hatótávot kínál.
A Pro és Max modellek – négykerék-meghajtással – szintén jó teljesítményt nyújtanak: előbbi 760 km, utóbbi 770 km CLTC-szabvány szerinti hatótávra képes. Mindhárom változat 800 V-os szilícium-karbid alapú nagyfeszültségű platformra épül, amely 897 V csúcsteszültséggel és 5,2 C-s töltési sebességgel működik.
Ez lehetővé teszi, hogy az akkumulátor 12 perc alatt 10%-ról 80%-ra töltődjön fel, valamint akár 620 km-es hatótáv is elérhető legyen alig 15 perc töltéssel.
A virtuális világ is nyitott a SU7-re
A Xiaomi és a Polyphony Digital mérföldkőnek számító partnerséget kötött. Az együttműködés keretében a Xiaomi SU7 Ultra debütál a PlayStation 4-re és PlayStation 5-re készült, világszerte ismert Gran Turismo 7 versenyszimulátorban.
A Gran Turismo a világ egyik leghitelesebb vezetési szimulátora, amelynek mérnöki paraméterei a valós járművek teljesítményét tükrözik.

Idén májusban találkozott a Gran Turismo megalkotója, Kazunori Yamauchi, a Xiaomi első emberével Lei Junnal. A látogatás során Yamauchi tesztvezetésen vett részt a Xiaomi SU7 Ultrával, és megtekintette a Xiaomi EV gyárát Yizhuangban.
A partnerségi bejelentés alkalmával Yamauchi kiemelte, hogy a YU7 kiválóan teljesített a Nürburgring Nordschleife pályán, bizonyítva a Xiaomi elektromos járműveinek mérnöki képességeit.
Nyárra hozzánk is megérkezett az elektromos rollerek új sorozata
Az új széria – az Electric Scooter Elite, az Electric Scooter 5, az Electric Scooter 5 Pro és az Electric Scooter 5 Max modellekből áll. Az Elite 400W teljesítményű motorja 25 km/h-s sebességre képes, az akár 45 km-es hatótáv pedig elegendő akár több napi jövés-menéshez is. Ideális iskolába, munkába járáshoz vagy gyors bevásárláshoz, de akkor is, ha csak most ismerkedünk az elektromos rollerekkel. Könnyen hajtható össze, így tömegközlekedésen is praktikusan szállítható. A modell ajánlott fogyasztói ára 149 990 Ft.

Ha hosszabb napi távok megtételéhez kellene az eszköz, akkor a márka a Scooter 5-öt ajánlja, amelynek 700W-os maximális motorteljesítménye 25 km/h sebességet, 18%-os emelkedők leküzdését ígéri. Intelligens energia-visszanyerő rendszere a gördülés során keletkező mozgási energiát hasznosítható elektromos energiává alakítja át, ezáltal akár 60 km-t is megtehetünk vele egyetlen töltéssel. Az eszköz ajánlott fogyasztói ára 169 990 Ft.
A Scooter 5 Pro modell azoknak ajánlott, akik komfortosan is szeretnének haladni. 1000 W teljesítményű motorja 22%-os emelkedőket is leküzdi, az elülső és hátsó kettős lengéscsillapító, a dupla fékrendszer, az erős váz és a 10” széles, tömlő nélküli gumiabroncs biztonságos, stabil utazást biztosítanak.
A nagy, akár 60 km-es hatótávolságot és a megbízhatóságot az intelligens akkumulátorkezelő rendszer, valamint az akkumulátorvédelem garantálja, mindezt 229 990 Ft.
A csúcsmodell a Scooter 5 Max a városi és elővárosi közlekedés új szintjét képviseli, 1000 W-os maximális teljesítményű motorral rendelkezik, az akár 60 km-es hatótávot biztosító akkumulátor pedig mindössze 3 óra alatt feltölthető.
A dupla első-hátsó rugós felfüggesztés sima utazást biztosítanak akár egyenetlen terepen is, a biztonságot az első dobfék és a hátsó E-ABS rendszer biztosítja, ami kiegészül a TCS csúszásgátló rendszerrel, így vizes, síkos úton is biztonságosan közlekedhetünk.
Az intelligens akkumulátor-kezelő rendszer (BMS) folyamatosan figyeli az akkumulátor állapotát, a környezeti megvilágítás pedig biztonságosabbá teszi az éjszakai közlekedést is. A modell javasolt fogyasztói ára 259 990 Ft.

