Az első ötkamerás okostelefon premierjével debütál a Xiaomi magyarországi country menedzsere. A posztot idén ősztől betöltő Wagner Tiborral a kínai márka itteni terveiről beszélgettünk.
Szeptember elsejétől Wagner Tibor felügyeli a XIAOMI Technology magyarországi, valamint a cseh és szlovák piacot, country manageri pozícióban. A szakembert komoly múlt fűzi a mobiltelefon-piachoz. Dolgozott a Panasonic-nál, a Sony-nál, az Ericssonnál, illetve utóbbi két társaság közös cégénél a Sony Ericssonnál.
A hazai mobilszolgáltatók csatornáiba is bekerül a márka kínálata
A Xiaomi három éve jött Európába, a cég közép-kelet-európai térségen belül Varsóban állította fel a régiós központját. Magyarországon első körben egy kínai menedzser kezdte meg a márka itteni jelenlétének a megalapozását. Először a disztribúciót építette fel, aztán igyekezett felvenni a kapcsolatot a helyi mobilszolgáltatókkal is, ami első körben egy ideig a Telenorral, majd később a Magyar Telekommal is megvalósult.
„Ha ugyanis egy márka Európában akar érvényesülni, akkor nem hagyhatja figyelmen kívül az operátorokat. A Xiaomi viszont tipikus kiskereskedelmi fókuszú cég. Ezért aztán az európai terjeszkedési stratégia részeként igyekeznek olyan szakembereket találni, akiknek múltjuk és elismertségük van az operátori együttműködésben. Így kerültem én is a képbe” – utal belépésének előzményeire Wagner Tibor.
Magyarországon jelenleg három nagykereskedő partnere van a cégnek: az Ingram, a Wayteq és a Mystical . Szeptember óta az operátori kör kiegészült a Vodafone-nal és ismét feléledt a Telenorral. A tervek szerint az év végéig mindhárom operátor kínálatában ott lesznek a Xiaomi termékek.
Wagner Tibor elkezdett a kiskereskedelmi piacon is dolgozni, ahol a Xiaomi marketing terveinek a magyarországi bevezetését, a termékbevezetések koordinációját egyezteti a nagy láncokkal és az online áruházakkal is. Azt várja ezektől a lépésektől, hogy stabilizálja a kínai márka jelenlétét. Elindult a márkaépítés is.
„Bevezetünk egy nagyon erős digitális stratégiát. Ez is sajátja a Xiaominak, hogy közösségépítő. Az már most is látszik a cég nemzetközi jelenlétéből, hogy a termékeket nem a tévében és a hagyományos reklámhelyeken hirdeti. A közösségépítést Magyarországon jövőre tervezzük – hangsúlyozza a márka ország igazgatója.
Nagy léptékű növekedési tervek
A többes szám indoklásaként hozzáteszi: szeptember elsején még úgy volt, hogy egyelőre egyedül viszem a cég dolgait. Mivel elkezdtek a dolgok működni, ezért elindulhatott a csapatépítés. Első körben két értékesítési menedzserrel egészült ki a Xiaomi Magyarországon, de hamarosan még egy marketing menedzser is elkezdhet dolgozni itt a márkával. Így az év végére már négyen alkotjuk a hazai csapatot.
Kérdésünkre, hogy honnan indulhat a magyarországi piacépítés és mik az új magyar vezető tervei,- Wagner Tibor így válaszol: a legutóbbi mérések szerint a nem operátori piacon a harmadik a Xiaomi, 18 százalékos részesedéssel. A célom, hogy a jövő év végére a teljes magyar piacon – beleértve az operátorit is – 20 százalék fölé tornásszuk a Xiaomi részesedését.
A nemzetközi terjeszkedésnek és a szolgáltatói együttműködéseknek köszönhetően az anyavállalatnál egyre intenzívebben fordulnak a fejlesztések abba az irányba is, hogy a gyártó készülékei megfeleljenek az európai operátorok nagyon magas műszaki elvárásainak is.
Megkérdeztük azt is, hogyan készül a cég az 5G korszakra? Azt már tudjuk, hogy a többi nagy márkával egyidejűleg idén februárban a barcelonai mobil világkonferencián már bemutatta az első 5G-s készülékét.
„Igen ott volt a premierje az első ilyen modellnek, aminek a Deutsche Telekomnál Németországban zajlik jelenleg a tesztelése. Jövőre pedig már az első félévben több 5G-s készülék is megjelenik majd a kínálatban. Ha sikerül megállapodnunk a hazai szolgáltatókkal, akkor Magyarországon is” – mondja Wagner Tibor.
A cég nemrégiben jelentette be a Mi Mix Alphát, ami a hajtogatható telefonnak egy statikus változata. A készüléken teljesen körbeér a képernyő. Ez a tervek szerint nem marad koncepciós modell, hanem egy korlátozottan kereskedelmi jellegű készülék lesz, amit 3 ezer dollárért lehet megvásárolni.
Az első 108 megapixeles, ötkamerás okostelefon
Magyarországon most a két nemrégiben bejelentett készülékét vezeti be a kínai gyártó. Az egyik a Redmi Note 8T, ami annyiban különbözik az alapmodelltől a Redmi Note 8-tól, hogy ebben már megtalálható a mobiltelefonos fizetést támogató NFC chip. (A telefonról további részleteket a Mobiliarena.hu-n lehet találni.)
A másik újonnan bevezetendő okostelefon a Mi Note 10, amely a Mi CC9Pro Kínán kívüli változata és az első ötkamerás, 108 megapixeles modell a piacon. A PC World tudósítása szerint a hardver ugyanaz, az egyetlen nagy különbség, hogy Google Play Áruház és Google-appok is lesznek a mobilon.
A Mi Note 10 6,47 hüvelykes, full HD+ felbontású AMOLED-kijelzőt kapott, ebbe építették az ujjlenyomat-olvasót, a vízcsepp alakú bevágásba pedig a 32 megapixeles szelfikamerát. motorháztető alá Snapdragon 730G chip fért 6 GB RAM-mal és 128 GB tárhellyel. Az 5260 mAh-s akku támogatja a 30 wattos gyorstöltést.
Széles a paletta az IoT eszközökből is
A Xiaomi kapcsán a többségnek az okostelefon jut először az eszébe, miközben a cég termékpalettája ennél jóval nagyobb – emlékeztet az igazgató. A cégnek nagyon nagy a dolgok internetéhez(IoT) kapcsolódó eszköz kínálata. Számítások szerint már most mintegy 200 millió ilyen készülék van a hálózatokon a világban. A teljes termékskála pedig Kínában már mintegy kétezer cikkelemből áll.
„Az okos eszközökben is elkezdtük a magyarországi termékkínálat bővítését. Az első példányok már meg is jelentek a Telekomnál . Elkezdjük feltölteni az összes kiskereskedelmi csatornát is. Jönnek az okos rollerek, az okos porszívók, légtisztítók, okos fogkefék és a komplett okos otthon szett. A hírekkel ellentétben okosóránk is van már egy ideje. A magyarországi márkabolt is árul vagy ötfélét” – sorolja Wagner Tibor.
Az elektronikai cégek jelenlétének egyik sarokköve a szerviz háttér. Erre már pozitív a válasz, október elsejével indult el a Xiaomi termékek hivatalos magyarországi szervizelése, két év garanciával.