A járványhelyzet okozta piaci változások mellett az amerikai embargó újbóli meghosszabbítása is kihatással van a Huawei termékértékesítési stratégiájára. Egyebek mellett ez hangzott ki a kínai gyártó magyarországi konzumer üzletágának online sajtótájékoztatóján, ahol az első negyedévi teljesítményről és a következő időszak terveiről számoltak be.

Elhangzott, hogy a fő termékkategóriát képviselő okostelefon piacon a január-februári erős kezdésnek köszönhetően a márka tudta tartani 20 százalék feletti piaci részesedését. A március vége-április eleje viszont igazi mélypont volt az eladások szempontjából, mint fogalmaztak: a járvány miatt nagy volt az ijedtség a vevők körében.

Nagyobb hangsúlyt kaphat a belépőszintű kategória

Tapasztalataik szerint április közepétől viszont már fokozatosan javul a helyzet, amire a korábbiaktól némileg eltérő kínálattal készül a társaság. A modellek között várhatóan több lesz a belépőszintű, 150 euró, vagyis árfolyamtól függően 60 ezer forint, illetve az alatti készülék, mondván a magyar átlagvevő is inkább ez alatt az árküszöb alatt vásárol. A járvány kiváltotta gazdasági válság, a fokozódó munkanélküliség pedig még hangsúlyosabbá teheti ezt a trendet.

A belépőkategóriát a Y-modellek képviselik a Huaweinél, ebből a jövő héttől két új készülék az Y5p és az Y6p jelenik meg a magyar piacon. A gyártó mindkét eszköznél kiemelte az akkumulátorok – 3020 és 5000mAh – teljesítményét.

Az Y5p 3020mAh-es akkumulátorával tizenhét órát videózhatunk és tizenhárom órát netezhetünk, az Y6p 5000 mAh-es akksija pedig az előbbiből harminckettő, utóbbiból negyven órára van hitelesítve. Utóbbi készülék a csúcskészülékekhez hasonlóan vezetékes fordított töltési technológiával is rendelkezik, ennek köszönhetően a felhasználók más telefonokat is feltölthetnek vele.

Az Y5p 5.45”-es FullView kijelzővel, míg az Y6p 6.3”-es Dewdrop kijelzővel és tripla kamerarendszerrel, továbbá a gyártó legfrissebb saját fejlesztésű operációs rendszerével, az EMUI 10.1-gyel felszerelt, és mindkettőt nyolcmagos processzor hajtja. Az Y5p 2GB RAM-mal és 32GB- os, akár 512 GB – ra is kibővíthető tárhellyel 41.990 forint ajánlott fogyasztói áron érkezik.

Az Y6p 3GB RAM-mal és 64GB tárhellyel 61.990 forint ajánlott fogyasztói áron érhető majd el május 20-tól Magyarországon. Az olcsóbb készülékek mellett azért a nyár közepére egy újabb prémiumkategóriás modellt, a P40 Pro+-t is ígéri a gyártó.

Új modellek a tablet és a notebook piacra

A hazai notebook és tablet piacon is megjelent már egy ideje a kínai márka, idén ezekben a termékkategóriákban is lehet újdonságokra számítani a következő hetekben. Elhangzott, hogy a válságot a legkevésbé a táblagépek sínylették meg, egyedül ezen a piacon nem csökkent a kereslet, sőt.

A Huawei itt is próbálja az eltérő vevői szegmenseket kiszolgálni. Az olcsóbb MatePad T8 2GB RAM-mal és 16/32 GB belső tárhellyel a belépő kategóriát képviseli. A 8 colos képernyőkű eszközből jön egy csak wifis modell 49 ezer forintért, illetve 5 ezer forinttal többért már egy LTE változat is kijön.

A prémiumkategóriát a 10,1 colos MatePad Pro jelenti majd, amelynek LTE változata támogatja az 5G technológiát is. A kiegészítők között a gyorstöltő mellett megtalálható egy érintőceruza(M-Pen) és egy mágneses billentyűzet is. Az alapkészülék fogyasztói ára figyelembe véve az időközbeni forintgyengülést is 246 990 forint lesz.

Négy új notebook modellel is bővül a kínai márka hazai kínálata, a MateBook 13-as család 10.generációs Intel i5(353 990 forint) és i7(485 990 forint) processzorral, míg a 15,6 colos képernyőjű MateBook D15 AMD Ryzen 5-ös(250 990 forint) és 7-es(281 990 forint) processzorral felszerelve érkezik valamikor a nyár folyamán.