A digitális bankolásban ismét lépett egyet előre az OTP Bank: Magyarországon elsőként tette elérhetővé a „Pénzkérés simán” funkciót, amellyel az ügyfelek már NFC-n vagy QR-kódon keresztül is kérhetnek pénzt – gyorsan és biztonságosan. November közepétől pedig az eddig használt OTPdirekt helyét egy új internetbank veszi át.

A pénzkérés új korszaka: gyors, egyszerű, természetes
Az OTP MobilBankba integrált „Pénzkérés simán” szolgáltatás az Azonnali Fizetési Rendszerre épülő qvik megoldást használja, így az bármely hazai bank mobilbanki ügyfelével működőképes.
A szolgáltatás nemcsak egy új fizetési opció, hanem a pénzügyi kommunikáció új formája – a bankolás egyre inkább az élethelyzetekhez, nem pedig a számlákhoz vagy tranzakciókhoz kötődik.
A pénzkéréshez mindössze a mobiltelefonokra van szükség: az egyik fél megadja a kívánt összeget, majd NFC-n keresztül összeérinti a telefonokat, vagy egyszerűen QR-kódot generál, amit a másik fél beolvas.
A fizetés jóváhagyás után másodpercek alatt teljesül – és mindkét fél számára díjmentes. A szolgáltatás maximum félmillió forintig és napi 20 alkalommal vehető igénybe, iOS és Android rendszeren egyaránt.

A fejlesztés indoklásaként felhozott érvek között szerepel, hogy bank felmérése szerint a magyarok 60%-a feszélyezve érzi magát, ha pénzt kell visszakérnie valakitől. A digitális megoldások viszont oldják ezt a helyzetet: a válaszadók harmada szerint egy mobilos pénzkérés kifejezetten könnyebbé és természetesebbé teszi a folyamatot.
„A pénzkérés sokszor feszültséggel jár – az új szolgáltatással ezt a gátat oldhatják fel. Elsőként vezettük be Magyarországon ezt a megoldást, amelyet a felhasználók díjmentesen vehetnek igénybe. A szolgáltatás iránt már most nagy az érdeklődés: az ügyfeleink az október 1-ji indulás óta több mint 20 ezer sikeres tranzakciót hajtottak végre, több mint 700 millió forint értékben” – mondta el a bejelentésen Csányi Péter, az OTP Bank vezérigazgatója.
Folytatódnak a digitális fejlesztések
A fejlesztés illeszkedik az OTP Bank digitális stratégiájába, aminek a hasznosságát az ügyfelek hozzáállásával kapcsolatos statisztikák is alátámasztják. Már most az ügyfelek 73%-a használ mobilbankot, 52%-uk pedig akár heti több alkalommal is, miközben tízből három ember pedig már csak mobilról bankol.
Ezt a trendet erősíti, hogy november 18-tól megújul az OTP internetbanki rendszere: az eddig használt OTPdirekt helyét az új, modern internetbank veszi át.
Megújuló internetbank, egyszerűbb csomagok
Az új digitális korszak jegyében az OTP két új digitális szolgáltatási csomagot vezet be:
• Alap csomag: az alapfunkciókat igénylő ügyfeleknek, havidíjmentesen,
• Plusz csomag: a teljes körű digitális szolgáltatásokhoz, több számlacsomag esetében szintén díjmentesen.
Az ügyfelek rugalmasan válthatnak majd a csomagok között, és december 1-jétől már ezek az új díjszabások lépnek életbe. A változással megszűnik az eddigi internetes és telefonos bankolás havidíja.

