Az alkalmazásban Magyarországon is megjelenik a hívószám-azonosítás a csaló hívások kiszűrésére az Android felhasználóknál

Viber

A privát üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció meghatározó szereplője a Rakuten Viber új hívóazonosító funkciót vezet be, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de így a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra.

A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára. Ennek révén a felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, ha ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.

Az alkalmazás felhasználói maguk dönthetik el, hogy aktiválják-e az összes fogadott hívás azonosítására szolgáló funkciót, beleértve azt is, ha a hívó fél nem a Vibert használja hívásra.

A Spam Probability Indicatort (spam valószínűségi mutatót) egy belső rendszer állapítja meg több tényező figyelembevételével, beleértve a korábbi, más Viber-felhasználóktól érkező spamhívásokról szóló jelentéseket is.

A hívás befejezése után a felhasználónak további lehetőségeket kínál fel, például újratárcsázást, jelentést, üzenetküldést, szerkesztést, valamint a kapcsolat mentését.

A Rakuten Viber arra is ösztönzi a felhasználókat, hogy a jelentés gomb megnyomásával jelezzék a spam-hívásokat, így segítve a rendszer fejlesztését és a többiek védelmét a beérkező spamektől.

A funkciót a következő napokban fokozatosan vezetik be a Viber 21.1.3-as vagy újabb verziójú Viber-verziót futtató Android-eszközökön. A felhasználók a hívószám-azonosítást az alkalmazás beállítások menüjében a „hívások és üzenetek” menüpontban engedélyezhetik. A funkció minden felhasználó számára ingyenesen elérhető lesz.