Kétszámjegyű bevétel- és eredménymutatókat tudhat maga mögött az elmúlt félévi teljesítménye alapján a piacvezető távközlési szolgáltató.
Az első hathavi összbevétel éves összevetésben 15,1%-kal 464,8 milliárd forintra nőtt, ami az inflációkövető díjkorrekció pozitív hatása mellett az összes nagyobb szegmensnek is köszönhető volt, beleértve a mobilt, a vezetékest és a rendszerintegrációs(RI) és IT szolgáltatásokat is.
Közülük a mobil és a vezetékes növekedése kétszámjegyű volt, előbbi 16,2, utóbbi 14,8 százalékkal bővült, a tényleges bevétel előbbinél meghaladta a 270 milliárdot, utóbbinál közel 150 milliárd lett.
Az RI/IT is jobban teljesített, az itt képződött bevétel 9,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, 44 milliárd forinthoz közelítő forgalommal.
Ezekben a növekedésekben szerepe volt annak is, hogy több mobilkészülék talált gazdára az operátoron keresztül.
Az eredménymutatók közül az idei első féléves EBITDA 35,7 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál, meghaladva a 181 milliárd forintot.
Az adózott eredmény a vizsgált időszakban még ennél is nagyobb ütemben 124,7 százalékkal javult megközelítve a 80 milliárd forintot, ami főként az EBITDA növekedésének tudható be.
A spektrumlicenc-díjak nélküli tőkebefektetés (Capex) 46,3 milliárd forintot ért el az idei első félévében, ami 6,6%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Ezt a társaság jelentése a magyarországi éves végberendezés beszerzések változó dinamikájának, valamint a megszokottnál kisebb észak-macedóniai hálózati beruházásoknak és a szezonálisan alacsonyabb TV-tartalom aktiválási költségeinek tudható be.
A spektrum díjak nélküli szabad cash flow pedig 36,7 milliárd forint volt, ami éves összevetésben 29,4 milliárd forintos javulást jelent, igazolva a jövedelmezőség növekedését.
Az eredmények alapján Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, a következőket emelte ki:
„Az idei év közepére 3,8 millió háztartást és vállalkozást sikerült gigabit-képes vezetékes technológiával elérnünk, 5G hálózatunk lakosság-arányos kültéri lefedettségét 70%-ra növeltük, és tovább haladtunk a mobilhálózat modernizációval, elérve a 87%-os készültséget.
Előretekintve, az eddigi erős teljesítménynek, valamint a kedvező kereskedelmi kilátásoknak köszönhetően a 2024. teljes évre 10% körüli bevétel és 25% körüli EBITDA AL növekedést kívánunk elérni. Következésképp a módosított eredmény alapján megemeljük az eredményre vonatkozó célszámainkat, nagyságrendileg 150 milliárd forintra, míg a szabad cashflow tekintetében 140 milliárd forintra.”