Március 1-jétől 15 százalékkal emeli tarifacsomagjainak és szolgáltatásainak a díjait a Magyar Telekom, a változás a forgalmi típusú díjakat nem érinti.
A felgyorsult infláció miatt tavaly óta tért vissza a hazai távközlésbe az inflációkövető díjmódosítás, amit legutóbb a 2000-es évek elején alkalmaztak a szolgáltatók. Az volt ezzel a céljuk, hogy az árképzés anélkül követhesse az inflációt, hogy az előfizetőkkel egyenként kellene szerződést módosítani.
A korábbi évek alacsony inflációs értékei miatt ez a gyakorlat többnyire ki is került az Általános Szerződési Feltételekből(ÁSZF). Az előfizetők azt szokták meg, hogy a díjak a szerződéskötés után általában már nem változtak.
A múlt év óta változott a helyzet, a szolgáltatók gyakorlatává vált, hogy a KSH által közzétett éves átlagos fogyasztói árindex mértékéhez igazítva korrigálják évente egyszer az előfizetési díjakat.
A Magyar Telekom már be is jelentette, hogy márciustól 15 százalékos inflációkövető díjkorrekciót hajt végre. A KSH 2023-ra 17,6%-os éves árváltozást állapított meg. A Magyar Telekom a gazdasági és piaci folyamatokat, valamint ügyfelei érdekeit figyelembe véve ennél alacsonyabb mértékű, 15%-os inflációkövető díjkorrekciót alkalmaz – áll a cég közleményében.
Fontos tudni, hogy a díjkorrekció az ÁSZF-ben és az előfizetői szerződésekben szereplő szolgáltatások és díjcsomagok havidíjait érinti, a forgalmi típusú tarifák (belföldi és nemzetközi percdíjak, belföldi és nemzetközi SMS és MMS díjak) nem változnak. A módosított havi díjakat tartalmazó számlát az üzleti vezetékes szolgáltatással rendelkező ügyfelek márciusban, a lakossági vezetékes, lakossági mobil- és üzleti mobil-előfizetők pedig áprilisban kapják meg.
Erre számíthatunk a többi nagyobb operátornál
A többi nagyobb hazai szolgáltató közül egyébként elsőként a Vodafone jelentette be ezirányú terveit, még tavaly októberben. A Vodafone Magyarország idén márciustól a publikus tarifákat használó lakossági és kisvállalati ügyfelek havi előfizetési díjait ugyancsak infláció alatt 15,4 százalékkal emeli.
Megkerestük a Yettelt is, a cégtől az alábbi választ kaptuk: „értesültünk a KSH által közzétett adatokról, vizsgáljuk ennek hatását, hamarosan értesítjük érintett ügyfeleinket a rájuk vonatkozó információkkal kapcsolatban”.