Mostantól telefonhívás közben ellenőrizhetik az OTP Bank ügyfelei, hogy valóban a bank ügyintézőjével beszélnek-e.
Új biztonsági funkciót vezetett be az OTP Bank a telefonos csalások megelőzésére. A pénzintézet ügyfelei a mobilbanki applikációban ellenőrizhetik, hogy valóban a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefonon.
Ehhez szükséges előbb az applikációt frissíteni, azt követően a legközelebbi híváskor már láthatóvá válik a hívás időpontja, a hívószám, és az ügyfél ügyfélszolgálati azonosítója.
Ismert, hogy a telefonos csalók már egyre változatosabb eszközökkel igyekeznek a jóhiszemű banki ügyfeleket megtéveszteni. Magukat egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy életszerűnek látszó történettel próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni.
Az is előfordul, hogy távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást próbálnak letöltetni az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.
Az új fejlesztéssel ezeket a csalási kísérleteket könnyebben lehet kiszűrni. Az ügyfél az OTP MobilBankba belépve, hívás közben a Profil menüpontra kattintva megnézheti, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszél-e.
Az új funkcióval a hívás időpontja, a hívószám, és az ügyfélszolgálati azonosító is ellenőrizhető. Elég ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, máris kiderül, hogy csalóval áll-e szemben.
Az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.