Együttműködést kötött a Caffè Vergnano olasz kávémárkát forgalmazó Coca-Cola HBC Magyarország és a Félegyházi Családi Pékség. A partnerségnek komoly fejlődési potenciált jelent a 280 milliárd forint értékű hazai sütőipari piac, amelyen a két cég a jövőben együtt népszerűsíti a reggeli-kultúrát.

Caffè Vergnano

A családi tulajdonban lévő prémium olasz kávémárkában az italgyártó három éve vásárolt kisebbségi részesedést, és 2022 óta forgalmazza nálunk is a Vergnano kávét mintegy 500 vendéglátó egységben.

A kávémárka magyarországi jelenléte nemrégiben a Félegyházi Családi Pékséggel bővült, aminek révén a hazai tulajdonú sütőipari cég a legnagyobb, Caffè Vergnano-t értékesítő vendéglátóipari partnerévé vált a Coca-Cola HBC Magyarországnak.

Az 1999. óta működő pékség 25 fővel indult, mára több mint 1400 főnek ad munkát, 90 saját üzlettel rendelkezik, 400 partnerét – köztük kiskereskedelmi láncokat, közétkeztetési vállalkozásokat és a Magyar Honvédséget – látja el naponta friss pékáruval.

Automatizált és robotizált új gyártósor és raktár Kiskunfélegyházán

A növekvő kereslet kielégítésére a pékség tízmilliárd forint értékű zöldmezős beruházást hajt végre Kiskunfélegyházán, ami több sorral rendelkező gyártóteret, automatizált és robotizált hűtött csomagolót és egy 5 ezer raklapos fagyasztott raktárt foglal magában. A fejlesztéssel 200 új munkahelyet teremtenek a városban.

Törekednek az egyéb korszerű technológiák, köztük legújabban a mesterséges intelligencia (AI) használatára is. Utóbbiról kérdeztük Gulyás Szilviát, a pékség marketing ügyvezetőjét és egyben második generációs tulajdonosát.

Elmondta, hogy az AI-t jelenleg két területen tudják előnyösen használni, az egyik a nemzetközi pékáru trendek figyelése, a másik pedig a saját kézműves termékek fejlesztése, aminek két legfrissebb slágerterméke a pisztáciás-málnás csiga és a sütőtökös pite. Utóbbiaknál az AI-technológia is segíthet már a virtuális térben összepárosítani a megfelelő ízeket és alapanyagokat.

A magyar sütőipar nagyjából 280 milliárd forintos forgalmából a Félegyházi 10 százalékos részesedéssel rendelkezik, bevétele 2023-ban elérte a 30 milliárd forintot, így mára a legnagyobb magyar tulajdonban lévő pékséghálózattá vált a friss és fagyasztott pékáruk piacán.

A nagyüzemi termelés mellett a kézműves hagyományokat ápoló pékség saját boltjaiban napi szinten 40-45 ezer vásárló fordul meg, és évente másfél millió csésze kávét fogyasztanak el a vevők.

A hosszútávú együttműködés részeként a Coca-Cola HBC Magyarország a kávé értékesítés mellett a legmodernebb eszközökkel, szakértői tanácsadással, szervizzel, és barista képzésekkel támogatja a családi vállalkozást.