Ismét fellendülőben az okostelefon piac globálisan is, de főként Kínában, ahol látványos átrendeződés is végbement a márkák között.
Az IDC piackutató friss jelentése szerint a kínai okostelefon-szállítás éves szinten 6,5%-kal 69,3 millió darabra nőtt az idei első negyedévben.
A piaci fordulat különösen két márkának: a Honornak és a Huaweinek köszönhető, amelyek pár éve még egy céget alkottak, előbbi az utóbbi almárkája volt. (Négy éve vált ki a Honor a korábbi anyavállalatából.)
Ma pedig már az élre ugrott a saját otthoni piacán, ahol a Huawei-jel együtt 9,3 százalékkal többet szállítottak az idei első negyedévben, mint egy éve, és lekörözték a korábbi első Oppot is.
A piackutató szerint a látványos felfutást a változatos portfóliójának és a számos AI funkciót kínáló Magic6 szériájának köszönheti a Honor. Ugyanebben az időszakban, az utóbbi márka, a külön mért hajtogatható telefonok kínai piacán elért részesedése alapján a második helyre ugorhatott.
Velük szemben a jelentős akciók ellenére az Apple viszont 6,6%-ot esett ugyanebben az időszakban, nemcsak az intenzívebb versenynek köszönhetően.
A csúcskategóriás szegmensben a mesterséges intelligencia és az összehajtható termékek tették lehetővé az Android okostelefonok gyártói számára, hogy még jobban megkülönböztessék magukat az Apple-től, és fokozzák az érdeklődést a kínai fogyasztók körében.
A vezető szereplők közötti szoros verseny ugyanakkor arra is utal, hogy a kínai fogyasztók ma már közel sem annyira márkahűek, mint korábban.