Megérkezett a Hotelify app, az első okosotthon-szolgáltatásokkal kombinált komplex szállodaüzemeltető rendszer
Az okoshotelek piaca már most dinamikusan növekszik, de az előrejelzések szerint a következő években még ennél is nagyobb felfutása várható.
A Smart Hospitality Market felmérése szerint a piac értéke a 2022-es 13,6 milliárd dollárról 2026-ra megközelítheti az 50 milliárd dollárt. A szállodák több mint a 40 százaléka tervezi okostechnológiák bevezetését.
Ehhez már magyar fejlesztőknek is van hozzászólásuk, nemrégiben egy hazai startup a Smart Hotel Solution Zrt., bemutatta a kifejezetten szállodák számára fejlesztett, okosotthonnal kombinált szállodaüzemeltető rendszerét.
A Hotelify okoshotel-applikáció, amely az App Store és a Google Play felületein is elérhető, lefedi a szállodai tartózkodás teljes folyamatát a foglalástól a távozásig.
Az applikációval a vendégek a mobiltelefonjukon keresztül is elérhetik a szállodák szolgáltatását. A fejlesztés az üzemeltetőket pedig arra ösztönzi, hogy digitalizáljanak a költséghatékonyabb és professzionálisabb hotelüzemeltetés érdekében.
Ettől okosodik egy hotel
A Hotelify mobilapplikációban több mint száz funkció érhető el. Ezek közé tartoznak például az okosotthon-megoldásokra épülő okosszoba-technológiák (okosvilágítás és -klímavezérlés).
A digitális szolgáltatások és kommunikáció kategóriájába sorolható a különböző szállodai szolgáltatások telefonról való megrendelése és nyomon követése, továbbá ott vannak az érintésmentes szolgáltatások: az express check-in és check-out, digitális kulcsok.
A fenntarthatóságra is van válasza a rendszernek, amelyben energiatakarékos berendezések és világítás, intelligens energiafelhasználást monitorozó és optimalizáló rendszerek találhatók. Mindezeket kiegészíti a különféle területek során képződő adatok gyűjtése és elemzése.
A magyar fejlesztők applikációját a vendégek még az érkezésük előtt letölthetik és használhatják a szerződött partnerek hoteleiben. A Hotelify használatával elérhető szolgáltatások lefedik az okosszobai funkciókat is, az expressz check-in/check-outot, vagy az éttermi asztalfoglalást.
Az alkalmazás használatával konkrét rendeléseket lehet leadni mobilról; foglalhatunk masszázsidőpontot, hívható a szobaszerviz, nyugágyunkhoz rendelhetjük a pincért, de akár takarítási igényünket is jelezhetjük. A hibák bejelentése és a recepcióval való kapcsolattartás is egyszerűsödik.