Az európai okostelefon-szállítások éves összevetésben 11%-kal csökkentek az idei harmadik negyedévben. A dobogós márkák: Samsung, Apple, Xiaomi tartják a helyüket, és három év után ismét bekerült az ötösfogatba a Honor.

Élbolyban a HONOR okostelefon
Forrás: rawpixel.com

A Counterpoint Research friss jelentése szerint a kontinensen belül a nyugat-európai piacokon 8 százalékos csökkenés következett be, ami enyhe kilábalást jelez az előző negyedévi 14%-os visszaeséshez képest.

A kelet-európai kereslet azonban 15%-kal csökkent, a komolyabbra fordult gazdasági és geopolitikai kihívások miatt.

A teljes piacot figyelembe véve 2011 óta az idei harmadik negyedév volt a mélypont. A kutatók szerint néhány gyártónak azonban így is sikerült megvetni a lábát Európában, ilyenek a Transsion márkák, a Tecno és az Infinix , utóbbi különösen Oroszországban tudott jó számokat produkálni.

Az elemzés külön kiemeli a Honort, amely különösen jól teljesít Nyugat-Európában, és amely a vizsgált negyedévben egyedüliként tudott növekedést felmutatni. A piac nagyobb mértékű esését tompította ugyanakkor az iPhone 15 sorozat és a Samsung ötödik generációs hajtogatható készülékei.

Ami a jövőbeni kilátásokat illeti, jó hír, hogy erős év végét várnak a kuatók, bár állításuk szerint még nem tart a piaci a növekedéshez való visszatérésnél. A gazdasági feltételek továbbra is nehezek, és ma már a felhasználók tovább ragaszkodnak az eszközeikhez, mint korábban.

Európai okostelefon piac, élbolyban a HONOR

Így teljesítettek a vezető márkák

Az egy évvel korábbihoz képest a piacvezető Samsung eladásai 15%-kal csökkentek. Jót tett ugyanakkor a márkának az új összecsukható készülékek piacra dobása, amelyeket jól fogadtak Európában.

Az Apple annak ellenére volt képes az eddigi legnagyobb, 24%-os részesedést elérni a harmadik negyedévben, hogy a szállításai éves szinten 3%-kal csökkentek.

A Xiaomi noha 13%-ot csökkent a vizsgált negyedévben, az elemzők szerint továbbra is piacvezető maradt Kelet-Európában, elhódítva a régió piacának a 35%-át. A márka egyes nyugat-európai piacokon, példaként említve Finnországot, kedvezőtlen hatásokkal néz szembe az oroszországi folyamatos jelenléte miatt.

A vizsgált negyedévben a Honor volt az egyetlen márka a vezető ötösfogatban, amely folyamatos növekedést produkált, és közelebb került a Huaweitől való elszakadás előtti szintekhez. A márka valószínűleg piaci részesedést vesz el más kínai gyártóktól, például az Oppo-tól.

Az Oppo európai szállításai a harmadik negyedévben éves szinten 23%-kal csökkentek, amit ellensúlyozott a kelet-európai piac, ahol a márka 27%-os növekedést mutatott fel.

Oroszországi elsődleges piacuknak köszönhetik a közel kétszeres, illetve ötszörös növekedési mutatóikat a Tecno és az Infinix Transsion márkák. A következő negyedévekben a kínai gyártók közötti verseny további erősödését jósolja a Counterpoint Research.