A héten rendezendő Connect konferenciáján az SAP bemutatta, hogyan kerülhetnek versenyelőnybe a jövő vállalatai a mesterséges intelligencia(AI), az adatok és az alkalmazások szoros integrációjával.

Az SAP copilotjában, Joule-ban megjelenő szerepkör-alapú asszisztensek új hálózata, a bővülő adatelemzési ökoszisztéma, vagy az ellátási láncok esetleges zavarait előrejelző intelligens megoldások világszerte forradalmasítják az üzleti működést.
„Ahhoz, hogy a vállalatok sikeresek maradjanak egy olyan világban, ahol az állandó változás az új norma, többre van szükségük, mint egymástól elszigetelt, különálló rendszerek laza kapcsolódására” – mondta Muhammad Alam, az SAP SE igazgatótanácsának tagja, az SAP Product & Engineering terület vezetője.
Az emberekkel együttműködni képes AI-asszisztensek
A Joule következő fejlesztési szakaszával az SAP új alapokra helyezi a vállalati mesterséges intelligenciát. A copilot a jövőben már az SAP Business Suite központi AI-alapjaként működik, és új generációs, szerepkör-alapú asszisztenseket kínál, amelyek partnerként működnek egy-egy adott üzleti terület szakembereivel.
A Joule asszisztensek kiválasztják a feladathoz legmegfelelőbb ügynököket, konfigurálják, összehangolják és irányítják őket, hogy az irányító menedzserek a magasabb szintű rálátást nyújtó riportokra és a termelékenység növelésére összpontosíthassanak.

Ezek az asszisztensek a megfelelő AI-ügynökökkel (Joule Agentekkel) dolgoznak együtt, amelyek a különböző feladatok elvégzésére specializálódtak, gondoskodva a folyamatok háttérirányításáról.
Az asszisztenseket a feladatok elvégzésében egy egyre bővülő Joule Agent-könyvtár is támogatja, amely kifejezetten egy-egy funkció összetett munkafolyamatainak végrehajtására készült.
A People Manager Assistant például támogatja a vezetőket a teljesítmény optimalizálásában azzal, hogy különböző specializált ügynököket hangol össze – köztük az új People Intelligence Agentet is, amely segít felismerni és megoldani olyan problémákat, mint a kompenzációs anomáliák.
A Financial Planning Assistant egy szakértő ügynökcsoport – köztük a pénzáramlást optimalizáló és a kamatbevételeket javító új Cash Management Agent – segítségével támogatja a pénzügyi szakembereket a hatékonyság növelésében.
Az új, szerepkör-alapú Joule asszisztensek nemcsak egy-egy üzleti területen növelik a teljesítményt, hanem egymással is tudnak együttműködni, ami segíti őket abban, hogy komplex, vállalati szintű kihívásokra is tudjanak átfogó megoldásokat kínálni.
Adatok, amelyek átlépik a határokat
A mesterséges intelligencia üzemanyaga az adat. Az adatok azonban gyakran elszigetelten, külön rendszerekben tárolódnak.
Az SAP Business Data Cloud Connect lebontja ezeket a korlátokat, biztonságosan összekapcsolja az SAP BDC-t a partnerek platformjaival, és lehetővé teszi a kétirányú áramlást a szervezeti és technológiai határokon át.
A zero-copy megosztás révén az adatok biztonságban maradnak az SAP rendszereiben, ugyanakkor azonnal elérhetők az ügyfelek saját adatplatformjain is – mindezt a kontextus megőrzésével, felesleges másolatok nélkül.
Ennek eredményeként csökken az adatszigetek száma, egyszerűsödnek az adatfolyamatok, és minden döntéshozó a megfelelő időben, megbízható adatokhoz fér hozzá.
Az SAP BDC Connect első partnerei a Databricks és a Google Cloud, és hamarosan további partnerek is követik őket. A februári bejelentésnek megfelelően az SAP Databricks továbbra is az SAP Business Data Cloud adatkezelő szolgáltatásának része marad, míg a BDC Connect előnyeit egy nyílt adat-ökoszisztémára terjeszti ki.
Ezek a partnerségek gyorsabb hozzáférést biztosítanak az ügyfeleknek az analitikai és AI-célokra szolgáló adattermékekhez, így a csapatok gyorsabban és egyszerűbben juthatnak el a nyers adatoktól a valós idejű üzleti eredményekig.
Így lesznek az adatokból döntések
Az SAP ma még egyedülálló megoldásának motorjai azok a vállalati alkalmazások, amelyekkel adatokat hozhatnak létre és az AI által generált betekintést nyerhetnek a folyamatokba.
Az új SAP Supply Chain Orchestration egy AI-alapú megoldás, amely Joule-t egy élő tudásgráffal ötvözve képes több beszállítói szinten észlelni a valós idejű kockázatokat, és összehangolt reakciót kiváltani, ezáltal csökkentve a költségeket és fenntartva az ellátási lánc folyamatosságát.
Az SAP Engagement Cloud egy új ügyfélkapcsolati megoldás, amely az üzleti szempontból kritikus kontextust használja fel a személyre szabott interakciókhoz az ügyfelek, beszállítók és más partnerek között.
Az új generációs SAP Ariba beszerzési csomag pedig az AI-ra épül, és intelligenciát visz a kiadások kezelésének minden szakaszába – a beszerzéstől a beszállítói együttműködésig.
Ezek az SAP Business Suite innovációk egy új korszak kezdetét jelzik, amelyet az önmagát erősítő mesterséges intelligencia, az adatok és az alkalmazások hajtanak – intelligenciát, sebességet és rugalmasságot nyújtva az üzleti szféra számára.


