Júliustól itthon és régiós szinten is elsőként vezeti be a nem valós idejű ügyfélazonosítást az online hitelezési piac legfiatalabb szereplője a MikroCredit Zrt. A szelfivel kombinált arcfelismerő technológia használata éjjel-nappal intézhetővé teszi a hitelezési eljárást.

A pénzügyi startup(fintech) cég alig egy éve elsőként jelent meg a magyar piacon a teljes körűen online módon intézhető személyi hitel csomagjával, ami kis összegű 25 ezer és 300 ezer forint közötti értékben nyújt 3 hónapos futamidejű kölcsönt, 9,9 százalékos THM-mel.
Változnak a fogyasztói elvárások
E hónap elejétől pedig nemcsak Magyarországon, de a régióban is elsőként vezették be az úgynevezett nem valós idejű ügyfélazonosítást. Sárközi Zoltán, a MikroCredit Zrt. vezérigazgatója ennek kapcsán emlékeztetett rá, hogy az európai piacon a bankok és hitelintézetek elmaradásban vannak az igazi digitális transzformációban Amerikához képest. MIndeközben a fogyasztói elvárások megváltoztak, a fiatalabb generáció már igényli, hogy bármikor, bárhonnan és legfőképp nagyon gyorsan tudják intézni a pénzügyeiket is.
A nem valós idejű ügyfélazonosítást lehetővé tevő hazai rendelet 2018 decemberében látott napvilágot, a cég pedig most indult el az online hitelfelvételt még gyorsabbá tevő, bármikor lebonyolítható szelfi alapú ügyfélazonosítással. A korábbi bonyolult azonosítási rendszert bírálta nemrégiben a hazai fintech piac másik feltörekvő startupja, a Barion Payment.
A MicroCredit a folyamathoz elektronikus aláírást is tud biztosítani, amelyhez nem szükséges semmilyen külső eszköz, sem applikáció letöltése. Ehelyett, a beépített böngésző segítségével pár kattintással fokozott biztonságú elektronos aláírással lehet ellátni a hitelszerződést. A lehetőséggel a MikroCredit ügyfeleinek a 99 százaléka él.
Gyorsított jövedelemigazolás számlamegosztással
Annak érdekében, hogy az ügyfeleknek még egyszerűbb legyen a hitelelbíráláshoz szükséges dokumentumok – főként a jövedelemigazolást kiváltó bankszámlakivonat feltöltése – elindítottak egy számlamegosztást, amelynek alapján a rendszer automatikusan képes a bankszámlakivonatok letöltésére.
A hiteligénylés folyamatát korábban az hosszabbította meg, hogy a hiteligénylőnek a munkáltatóval igazoltatnia kellett jövedelmét. Erre a lépésre itt nincs szükség, mivel a háttérrendszer valós időben automatikusan lekérdezi az ügyfél jövedelemadatait, ami kell a jövedelemarányos törlesztőrészlet-mutató megállapításához és a hitelfolyósításhoz is.
„A nem valós idejű szelfi videós azonosításnak köszönhetően júliustól a hétköznap éjszaka indított hitelfelvételi kérelmeket másnap reggel 8-tól, míg a hétvégén elindított igényeket hétfő reggel 8 órától már jóvá tudjuk hagyni, ha az ügyfél expressz szolgáltatást is igényelt. Csak egy lépésre vagyunk attól, hogy éjjel nappal és a hétvégén is egy órán belül tudjunk kölcsönt folyósítani. Ehhez azonban még szükség van az azonnali átutalás bevezetésére, ami viszont most nyolc hónapot csúszik”– húzta alá Sárközi Zoltán.
Kérdésre válaszolva elmondta, hogy jelenleg már több tízezren regisztráltak a felületükre, és tízezer feletti a már igényelt hiteltranzakciók száma. Az ügyfélkör zömét a 22-49 év közöttiek alkotják. Ami a jövőt illeti, új hiteltermékkel, folyószámla és kártyarendszer piacra vitelét is tervezik.
Mit tud a videós szelfis azonosítás?
A videós szelfi azonosítás mögött különleges technológia, biztonságos, egyedi know-how áll, amely a pénzügyi vállalkozás mögött álló technológiai partner, a TechTeamer terméke. A FaceKom VideoChat szoftverbe épített egyedi megoldása teszi lehetővé a szelfi videóban szereplő személy és a feltöltött személyi igazolványban szereplő fotó arcfelismerését és összehasonlítását.
Az arcfelismerést az SSD (SingleShotMultiboxDetector) mély neurális háló segítségével valósították meg, amely a ma ismert egyik leginnovatívabb módszer. Az arcfelismerés alapmodellje a WIDER elnevezésű adathalmaz elemzése során készült, ami több mint 32 ezer képen található 390 ezer arc tanítása után állt elő.
Bodnár Zsigmond, a TechTeamer Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte: „a pénzügyi szektorban a digitalizációt nagyon sokan félreértelmezik. Csupán egy értékesítési csatornaként ismerik el és használják, ahol a meglévő offline termékeiket akarják eladni”.