Az LG Magyarországon is bemutatta OLED tévécsaládjának idei kínálatát, amelyek között hajlítható kijelzős és dizájn képernyők is vannak. A vállalat trendszettere is volt a technológiának, amit éppen tíz éve vezetett be a világpiacra, ahol már túl van 15 millió OLED tévé értékesítésén.
Az LG tíz éve tölt be vezető szerepet az OLED technológiában, amely olyan kijelzők gyártását teszi lehetővé, ahol a pixeleknek nincs szüksége külön háttérvilágításra, ezáltal a tévé képes például a tökéletes fekete megjelenítésére.
A fejlesztés másik előnye, hogy a technológiára épülő tévékészülékek vékonyabbak, könnyebbek, hajlíthatók vagy ívelhetők lehetnek, amelyek a valósághű képek és éles kontraszt mellett széles látószögből is kiválóan nézhetők.
„Nagyon sokáig egyedül voltunk ezen a piacon, később megjelentek a versenytársak is, köztük olyanok is, amelyek korábban nemcsak szkeptikusak voltak, hanem egyenesen támadták a technológiát” – emelte ki az évtizedes jubileum alkalmából tartott sajtóbemutatón Szili Krisztián az LG Electronics Hungary marketing igazgatója.
Hozzátette: az új technológiával nemcsak új korszakot nyitottunk a televíziózásban, hanem új trendet is elindítottunk. Négy évvel később már a teljesen falra simuló W modellel jelentkeztünk. Egy év múlva jött az OLED-hez tervezett speciális processzor mesterséges intelligenciával felvértezve, 2022-re pedig már jelentősen kibővült az OLED kínálat a 42 colos legkisebbtől egészen a 97 colos csúcsmodellig.
Az OLED tévék ára a kezdeti felére esett vissza
„A tévépiac hektikusan változó, főleg az befolyásolja egy adott év teljesítményét, hogy van-e akkor valamilyen sportesemény, ami többnyire megdobja az eladásokat. Ami ezen belül az OLED tévéket illeti, ott viszont folyamatos az emelkedés. Ez a termékkategória tíz év alatt a nulláról már közel 25 ezer darabra tudott nőni Magyarországon” – kommentálta a fejlődést Sztupár Andrea, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója.
Ha nemcsak a darabszámot, hanem a bevételt is nézzük, a kezdetekben a forgalom még a nullához konvergált, de tavalyra már az összes bevétel 14 százalékát realizálhatta a szektor az OLED technológiából.
Ebben szerepe lehetett annak is, hogy az évek során egyre pénztárcabarátabbá vált a technológia. Míg 2014-ben még 870 ezer forintot kellett fizetni egy ilyen készülékért, addigra a tavalyi modellek átlagára már közel a felére 470 ezer forintra mérséklődött.
A 400 ezer forintos bruttó ár fölötti kategória számít most itthon prémium tévépiacnak, ebből 2022-ben már több mint 55 százalékot vitt el az OLED technológia, míg 2014-ben alig több mint 3 százalékot.
Ha teljes tévépiaci átlagárat nézzük, beleértve az OLED-et is, az az elmúlt tíz év során nem változott ekkorát, 100 ezer forintról 160 ezer forintra nőtt. Ebben nagyon sok egyéb befolyásoló tényező is változtak az átmérők és a technológiák is.
A bővülő termékkínálat is kedvezően hatott a keresletre. A hazai fogyasztók lelkesedése 2015-től 2019-ig még a 60 hüvelyket meghaladó képátlójú OLED televíziók iránt nőtt folyamatosan. Négy éve még majd minden harmadik vásárló ekkora OLED tévét keresett magának.
Az évtized eleje óta viszont egyre népszerűbbek a kisebb méretek, egyre többen keresnek maguknak tévét a 45-54 hüvelyk közötti kategóriában is. Az 55-59 hüvelykes kínálat azonban továbbra is vezeti az eladási listákat.
Ezt tudja az idei termékkínálat
Az OLED technológia a formatervezést is forradalmasította, így adva módot a fejlesztőknek arra, hogy olyan piaci újdonságokat alkossanak, mint a 2019-ben bemutatott feltekerhető LG SIGNATURE OLED R vagy most legutóbb pedig az állítható íveltségű LG OLED Flex.
Az új gaming tévé, a világ első állítható íveltségű, 42 hüvelykes OLED készüléke. A nagyméretű kijelző görbülete a teljesen sík állapottól a látványosan íveltig hajlítható, húszféle opcióból választva.
Az LG 2023-as OLED-kínálatának élén a legújabb Z3, G3 és C3 OLED evo sorozatú tévék állnak, amelyek nagyobb fényerőt és színhűséget, tiszta és részletgazdag képmegjelenítést kínálnak, részben az új, 6. generációs α9 mesterségesintelligencia-processzornak köszönhetően.
A legújabb Alpha sorozatú processzor a mesterséges intelligencia(AI) mellett a mélytanulási(DL) technológiát is használja. Az új televíziókba épített AI Picture Pro technológia felskálázással teszi tisztává a gyengébb minőségű tartalmakat, és jobb dinamikus színtérképezést kínál, hogy minden egyes képkocka mélysége és részletessége jól kirajzolódjon.
Olyan képfeldolgozási technológiát is integrál, amely érzékeli és finomítja a képen szereplő fontos elemeket, például az emberek arcát, ezzel élethűbb HDR-minőséget teremt. A 6. generációs processzor a hanghatást is jelentősen javítja, a beépített hangszórórendszer virtuális 9.1.2-es térhatású hangzást kínál.
Az idei OLED evo G3 sorozatba épített másik jelentős fejlesztés az LG Brightness Booster Max technológia, amely fényerősség-fokozó algoritmusokkal akár 70 százalékkal is növeli a fényerőt. A technológia a fényerőt pixelenként méri fel és szabályozza – ismertette Slezsák Dániel az LG, termékspecialistája.
Megújul a felhasználói felület is
Az LG webOS okostévé-platformjának legújabb verzióját integráló idei modelleket egy All New Home nevű felhasználói felülettel látták el, amely számos személyre szabható funkciót és még kényelmesebb használatot tesz lehetővé.
Az új „gyorskártyák” funkció könnyebb hozzáférést jelent a felhasználóknak az általuk leggyakrabban használt tartalmakhoz és szolgáltatásokhoz, könnyen átlátható kategóriákba csoportosítva: home office, játék, zene, sport.
Egyedi dizájnmegoldások is jellemzik a sorozatot. A Posé névre keresztelt modellt bézs színű, szövetből készült borítású keret teszi különlegessé, ami négylábú, könnyen mozgatható állványra tehető, de falra is lehet szerelni.
Bemutatkoztak a prémium kategóriás UltraGear OLED gaming monitorszéria legújabb képviselői, a 27GR95QE és a 45GR95QE modellek is. A világ első, csak az LG által gyártott 240 Hz-es OLED paneljével felszerelt újmodellek rekordalacsony(0,033s) válaszidővel rendelkeznek.