Továbbra is kelendőek a televíziók, a notebookok és a háztartási nagygépek, de a legtöbbet az elektromos rollerekből, az okos fülesekből és az instant kamerákból tudott eladni a MediaMarkt.
A MediaMarkt áruházaiban és online felületén az előző évhez képest nem csökkent a kereslet a televíziók iránt. Kategórián belül elsősorban a 4K UHD tévéket keresték a fogyasztók, kifejezetten a nagyobb 55” és afeletti képátmérővel. A tévék eladási darabszáma is nőtt, amit a MediaMarkt a Black November, a foci VB és a karácsonyi vásárlások együttesének tulajdonít. Hasonlóan kelendő termékek voltak a notebookok is, amelyekre átlagosan 248 ezer forintot szántak a fogyasztók.
Feltehetően az állami lakásfelújítási támogatás hatására a beépíthető háztartási nagygépek – köztük is főként a beépíthető tűzhelyek, főzőlapok bekerültek a legjobban teljesítő műszaki cikkek közé. Az energiaválság hatására a nagygépek energiafogyasztása egyértelműen az egyik legfontosabb választási kritériummá vált, ami fontos szempont volt a mosógépek esetében is.
A porszívók hagyományosan az élvonalba tartoznak kereslet szempontjából, ebben a kategóriában a porzsák nélküli, illetve az álló porszívók voltak a legnépszerűbbek 2022-ben. Tavaly több mint kétszerannyi elektromos rollert adtak el az áruház értékesítési csatornáin, mint egy évvel korábban, a vezeték nélküli fülhallgatókból is 70 %-ot meghaladó mennyiségi növekedés volt megfigyelhető.
Reneszánszát éli az instant fényképezés, emiatt szárnyalt az instant kamerák eladása, közel 40%-kal volt nagyobb a kereslet ezekre a termékekre. Jól teljesítettek a játékkonzolok is, amelyekből 16 százalékkal több kelt el, mint előző évben. Az okostelefonoknál 10 százalék feletti volt a mennyiségi növekedés.