Hogyan alakult az év első negyedévében a hazai streamingpiac? Mely szolgáltatók vezetik a magyarországi SVOD-platformok listáját? Mit kínál az LG tévé tulajdonosoknak az idén is meghirdetett „Streaming hetek”?

Nyilvánosságra hozta friss jelentését a JustWatch, a világ legnagyobb streaming-kalauza, amely 140 ország több mint 60 millió tartalomfogyasztójáról készít rendszeres elemzéseket az előfizetéses online videómegosztó platformok piacán(SVOD).

A magyar nézők az idei első negyedévben egyértelműen a streaming-óriásokat részesítették előnyben: vezet a Netflix, szorosan a nyomában ott a Prime Video, a két szolgáltató között alig 5 százalék a különbség. A középmezőnyben ott Disney+ és a Max, míg az Apple TV+, a MUBI részesedése nem éri el a 10 százalékot, míg a SkyShowtime-é alig 2 százalék.

A magyarországi streaming piacon a negyedév során enyhe átrendeződés következett be: a Max, az Apple TV+ és a MUBI 1-1 %-os növekedést ért el. A Disney Plus és a SkyShowtime tartotta addig megszerzett részesedését, a Netflixé és a Prime Videoé egyaránt 1-1%-kal mérséklődött.
Idén is elindult a kedvezményes, vagy ingyenes „LG streaming hetek” kampány

A tavalyi hasonló kezdeményezés után az LG idén még több kedvezményt kínál a nézőknek május 19. és június 30. között. A kampány keretében az LG okostévé-tulajdonosok 42 országban, köztük Magyarországon is számos ingyenes vagy kedvezményes streaming tartalomhoz juthatnak hozzá a legnépszerűbb tartalomszolgáltatók felületein.
A kedvezmények a 2019. utáni webOS 4.5 vagy újabb verziószámú operációs rendszert futtató UHD, vagy nagyobb felbontású LG televíziókon, valamint az LG UHD és WQHD Smart monitorain lesznek elérhetőek.
A felhasználók az LG ‘Streaming’ hetek alkalmazásban találják meg az exkluzív ajánlatokat, amelyek a kezdőképernyőről, a Content Store-ból vagy az Alkalmazások menüpontból érhetők el.
Az Apple TV+ például három hónapig korlátlan hozzáférést kínál az Apple Originals jelzésű tartalmakhoz és még sok más műsorhoz havi 799 forintért.
A klasszikus zenét kedvelőknek az LG kampány három hónapos ingyenes hozzáférést kínál a Deutsche Grammophone Stage+ szolgáltatásához, amely a világ minden tájáról származó prémium kategóriás koncertek, operák és dokumentumfilmek válogatott video- és audiostreaming szolgáltatása.
A Mubi is három hónapos ingyenes hozzáférést nyújt az LG televíziók tulajdonosainak olyan filmeknek is mint a díjnyertes A szer (The Substance) című, Demi Moore főszereplésével készült, exkluzív Mubi kiadvány.
Az interaktív élményből sem maradnak ki az LG tévék tulajdonosai: a Blacknut Cloud Gaming 30 perces ingyenes szórakozást kínál a platformon megtalálható több mint 500 prémium játék bármelyikével, emellett a felhasználók az első hónapban mindössze 400 Ft körüli (1 eurós) előfizetési díjért cserébe vehetik igénybe a felület által kínált szolgáltatásokat.
A gyerekes családoknak szól a The Pinkfong Company a Baby Shark World for Kids platformot, amely az LG ‘Streaming’ hetek alatt 1 hónapos ingyenes hozzáférést biztosít hatalmas dal- és mesekönyvtárához. Ebben számos tartalom élményszerű formában ösztönzi a gyermekeket a tanulásra, játékra és éneklésre.
A ‘Streaming’ hetek ajánlatait idén úgy állította össze az LG, hogy az adott országban élők anyanyelvéhez és ízléséhez passzoló tartalmak is megjelenjenek a kínálatban. Magyarországon így 12 hónap helyett 9 havi előfizetési díjért élvezhetik a streamingelők az RTL+ exkluzív, reklámmentes magyar tartalmait, ha a promóció ideje alatt új felhasználóként regisztrálnak.
Hazánkban is egyre többen használják a Rakuten TV felületét, amin a legjobb hollywoodi filmektől az exkluzív dokumentumfilmekig és élő TV-adásokig számos tartalmat 4K minőségben és magyarul érhetünk el.
A platformon nincs havidíj és alapvetően felhasználói fiók nélkül is használható, de érdemes regisztrálni, hiszen így elérhetjük a Díjmentes menüpontot, ami alatt számos filmet és tévéműsort megnézhetünk ingyenesen is.
Minden mást vagy egy videotékához hasonlóan ki kell kölcsönöznünk – ilyenkor 2 napra kapjuk meg a tartalmat –, vagy, ha többször akarunk megnézni valamit, meg is vásárolhatjuk azt – bármelyik opciót is választjuk, a ‘Streaming’ hetek alatt akár 50% kedvezményt is kaphatunk.
Hasonlóan izgalmas platform a sweet.tv, amely több mint 120 tévécsatornához és több mint 1000 filmhez kínál hozzáférést Full HD és 4K minőségben. A platformon olyan csatornákat nézhetünk, mint az az RTL, a TV2, a Discovery, a NatGeo, a Film+ vagy az M4 Sport.
A Disney, a Paramount és a Sony legjobb, válogatott filmjei között is válogathatunk a tévéről, mobilról, tabletről és számítógépről is használható alkalmazásban. Egy előfizetést négy eszközről használhatunk, és a tartalmakat le is tölthetjük – a ’Streaming’ hetek alatt pedig 3 hónapos ingyenes előfizetést igényelhetünk a felülethez.
Akár 119 tévécsatorna műsorai között válogathatunk a Direct One platformon is, amelyen a ‘Streaming’ hetek alatt 990 forintos kedvezményt kapunk a regisztrációs díjból. A műsorokat megállíthatjuk és visszanézhetjük, és olyan felületek filmjeit és sorozatait nézhetjük meg, mint a CANAL+, az AMC, a NatGeo, a Love Nature, a Jim Jam vagy a Minimax.
Mindezeken felül a Stingray egy hónapig ingyenesen kínál hozzáférést karaoke-tartalmaihoz a zene szerelmeseinek, akik a legkülönbözőbb műfajok közül válogathatnak a platformon.
Ha pedig inkább kvízekkel és interaktív társasjátékokkal töltenénk a szabadidőnket, a ‘Streaming’ hetek alatt a The Jackbox Party Starter platform játékait is kipróbálhatjuk, az első hónapban mindössze 400 forint körüli (1 euró) összegért.

