A magyar tulajdonú MarketingLens Kft. ügyvezetője nyerte el az európai innovatív cégekkel foglalkozó EU Business News magazin idei díját a Data-Driven Marketing CEO of the Year kategóriában.
A díjakkal olyan európai CEO-kat ismernek el, akik kiemelkedő vezetői képességet, stratégiai víziót és transzformatív hatást mutatnak a saját iparágukban. A díj nem csupán a cég nemzetközi jelenlétét, hanem „az adat az első”(data-first) filozófia érvényesülését is igazolja a a csúcsvezetői szinten.
Az alapító Bári Bertalan több évtizedes nemzetközi tapasztalattal honosította meg Magyarországon a mintafelismerésen alapuló komplex Pattern Recognition marketing-módszert.
Alacsony a hazai vállalkozások adatérettsége
A magyar vállalkozások adatérettsége nemzetközi viszonylatban alacsonynak tekinthető, a szakértő szerint egy 1-től 10-ig terjedő skálán körülbelül hármasra-négyesre becsülhető.
„Aki nem gyűjt saját vásárlói adatot, vagy nem ismeri a konkurenciát és az iparági mércéket, az nem versenyképes a globális piacon. A hazai cégek adatstratégiai hiányára utal az is, hogy sok cég a mesterséges intelligencia kapcsán csak alapvető eszközöket használ” – hangsúlyozta Bári Bertalan
Bári Bertalan ugyanakkor kiemelte, hogy sok sikeres cég hoz létre különálló részleget az adatok kezelésére, egyedi csapattal és költségvetéssel.
„Erre azért van szükség, mert az informatika lassabban és konzervatívabban reagál, a marketing pedig nem eléggé adatközpontú. A gyorsaság ugyanakkor elengedhetetlen, az AI és a technológiai változások mindenkit nagyobb tempóra kényszerítenek” – fogalmazott a szakértő.
Adatalapú filozófia
A pattern recognition az a módszer, amely több vállalati terület, a statisztika, a marketing, a pénzügy és az értékesítés összefogását jelenti.
„Az adatok alapján olyan objektív előrejelzés készíthető, amely 1-2 hónap után képes megmondani, hogy egy vállalkozás sikeres lesz-e vagy sem. Minden kiszámítható, akár egy ember viselkedése is kimutatható statisztikával. Az adatok használata segíti a tökéletes döntések meghozatalát, a cég optimális felépítését, és a problémák kezelését. A marketing arról szól, hogy az emberi pszichét jó irányba befolyásolja, az ügyfél vásároljon vagy jó döntést hozzon. Minél több adat áll rendelkezésre, annál pontosabbak a döntések” – magyarázza a MarketingLens ügyvezetője
A sikerhez vezető út lépcsői a multivilágból indultak
Bári Bertalan korábban olyan nemzetközi nagyvállalatoknál szerzett tapasztalatot, mint a Google vagy az Oracle. Az elit kategóriájú ügyfelek menedzselésében nyújtott teljesítményét követően fogalmazódott meg benne a saját cég ötlete, amelyet az európai Szilícium-völgyként emlegetett Írországban hozott létre.
A csapathoz csatlakozott Vajna Balázs, aki korábban az Accenture-nél és az Oracle-nél is dolgozott, mint senior adatelemző. A céget azzal a céllal alapították, hogy a digitális marketinget és az adatelemzést ötvözzék, és olyan ügyfelekkel dolgozzanak együtt, akik nyitottak az új technológiára és képesek gyors döntéseket hozni.
„Felismertük azt a kritikus szakadékot, ami az adatelemzők és a marketingesek szaknyelve között feszül, megteremtve ezzel a teljesen data-driven szervezeti kultúrát. Egyediségünk a nagytudású, tapasztalt szakembergárdánkban rejlik” – mondta Bári Bertalan.

