Kijött a legnagyobb hazai távközlési szolgáltató idei harmadik negyedéves jelentése, amely minden fontos piaci szegmensben növekedést mutat az egy évvel korábbihoz képest.
A társaság összes bevétele éves szinten 13,8%-kal 246,1 milliárd forintra nőtt 2024. harmadik negyedévében. A javulás a mobil adatátviteli és vezetékes szélessávú szolgáltatások iránti erős kereslettel, valamint a magyarországi inflációkövető díjkorrekció pozitív hatásával magyarázza a jelentés.
Jól mentek a negyedév során a mobilkészülék-eladások, valamint a rendszerintegrációs és IT bevételek is nőttek, a kedvező külső hatások miatt.
Így teljesítettek az egyes szegmensek
Az egyes szegmensek közül a mobil bevételei 15,1%-kal, 145,0 milliárd forintra nőttek, ami főleg a mobil adatforgalom folyamatos növekedésének és a nagyobb mennyiségű készülékértékesítésnek köszönhető.
A vezetékes bevételek éves szinten 11,3%-kal, 77,4 milliárd forintra emelkedtek, tükrözve a vezetékes szélessávú és a televíziós bevételek ügyfélkör-bővülés miatti növekedését, valamint a hazai előfizetési díjakra alkalmazott inflációkövető áremelés kedvező hatását.
A rendszerintegrációs és informatikai (RI/IT) bevételek 14,5%-kal haladták meg az egy évvel korábbit, elérve a 23,7 milliárd forintot. A növekedés a magyarországi nagy projektekből származó bevételek megugrásának köszönhető.
A megemelkedett készülékértésítéshez kapcsolódó költségek miatt éves szinten 11,1%-kal, 94,4 milliárd forintra nőttek a közvetlen költségek is, a harmadik negyedévben.
Az eredménymutatók közül az EBITDA éves szinten 19,5%-kal 96,2 milliárd forintra emelkedett a bruttó fedezet javulásának köszönhetően. Az EBITDA AL éves szinten 21,3%-kal 88,7 milliárd forintra nőtt.
Az időszak eredménye éves szinten 86,4%-kal haladta meg az egy évvel korábbit, megközelítette a 46 milliárd forintot, ami főként az EBITDA növekedésével magyarázható.
A frekvencia licencdíjak nélküli Capex AL közel 70 milliárd forintot ért el az év első háromnegyedévében, ami 4,2%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Magyarázata, hogy az alacsonyabb magyarországi végberendezés beszerzések csökkenő észak-macedóniai hálózati beruházásokkal és a szezonálisan alacsonyabb TV tartalom aktiválási költségekkel párosultak.
„A Magyar Telekom 2024-ben nyújtott impozáns teljesítménye folytatódott a harmadik negyedévben is, sikeres stratégiánk, ügyfélközpontúságunk és azon képességünk, hogy gigabites élményt nyújtunk ismét kiemelkedő működési és pénzügyi eredményt hoztak. Mobil hálózatunk modernizációja 94%-os készültséget ért el, és mostanra több mint 1 millió ügyfél használja a gigabit képes optikai hálózatunkat.
Ma már egymillió ügyfél élvezi a Magenta Moments programunk által nyújtott kedvezményeket és szeptemberben tovább fejlesztettük vezetékes és mobil portfóliónkat egyaránt, ami így már magába foglalja a streaming kiegészítők lehetőségét is.
A közelmúltban bejelentettük az otthoni TV szolgáltatás egy jelentős mérföldkövét: a műholdas televízió szolgáltatás 2025-ös megszüntetését, ezt követően csak interaktív TV szolgáltatások lesznek elérhetőek a kínálatunkban” – mondta a friss jelentést értékelve Rékasi Tibor vezérigazgató.