A globális okostelefon szállítások éves összevetésben újabb kétszámjegyű esést jeleznek az idei második negyedévben is, ami már a hatodik egymást követő trimeszter, mínuszos mutatókkal. A gyártók viszont bizakodóak az év hátralévő részére.

Az okostelefonok globális piaca éves összevetésben 11%-kal esett vissza 2023. második negyedévében, mivel a lanyha kereslet már a piacvezetőkre is negatívan kezdett hatni, csökkenteniük kellett a szállításaikat.

A vezető pozíciót továbbra is a Samsung őrzi, változatlanul 21%-os piaci részesedéssel, a második helyen álló Apple-nek is sikerült megtartani egy évvel korábbi 17 százalékos részesedését.
Az elemzőcég szerint a legtöbb gyártó készletei kezdenek egészségesebb szintre visszatérni, a stabilizálódó makrogazdasági feltételek között – derül ki a Canalys jelentéséből.
Dobogós lett még a Xiaomi 13%-os piaci részesedéssel, köszönhetően annak, hogy az újonnan piacra dobott Redmi sorozat kínálata helyreállt. Az OPPO (a OnePlus-szal együtt) 10%-os piaci részesedéssel a negyedik helyet szerezte meg az ázsiai csendes-óceáni térség fő piacain nyújtott erős teljesítmény után.
Az ötösfogat tagja még a vivo 8%-os piaci részesedéssel, az új Y-sorozat bevezetésének köszönhetően.
Készletkisöprés, jöhetnek az újabb modellek
Az okostelefonok készletei kezdenek kitisztulni, mivel a gyártók elkezdték „kisöpörni” a régi modelleket, hogy helyet csináljanak az új bevezetéseknek.
Néhány kulcsfontosságú piacon a Canalys növekvő befektetéseket tapasztalt értékesítési ösztönzők és célzott marketingkampányok formájában, hogy a márkák így is növeljék az új bevezetések iránti fogyasztói keresletet.
Így tett például az OPPO, a vivo, a Transsion és a Xiaomi is, amelyek ezen eszközökkel növelik piaci részesedésüket a 200 dollár alatti ársávban. A jelek arra mutatnak, hogy a gyártók a piac további fellendülésére készülnek.
Pozitív jelzés, hogy a márkák nem hagytak fel a gyártásba való befektetéssel sem, sőt közvetlen jelenlétre törekednek a feltörekvő piacokon, például Délkelet-Ázsiában és Indiában, ami a fenntartható növekedés erős hajtóereje lesz az elemzők szerint.

Vigyázó szemek a HONOR-ra és a Transsionra
„A szállítóknak minden eddiginél jobban oda kell figyelniük a piaci feltételek jelentős különbségeire, mivel a fellendülés sebessége és mértéke nagyon változó” – kommentálta a Canalys elemzője. Hozzátette: létfontosságú, hogy az okostelefon-gyártók agilisak maradjanak, hogy jobban reagálhassanak a friss piaci jelzésekre, és hatékonyan oszthassák el erőforrásaikat.
Mivel még nem kellően stabil a fogyasztói kereslet, a gyártók kihasználják az adódó rövid távú lehetőségeket, miközben igyekeznek fenntartani „top-level” stratégiájukat is.
„Mindeközben figyelnek a feltörekvő új, vagy visszatérő olyan márkákra, mint a Transsionra és a HONOR, amelyeknek eltökélt szándékuk, hogy gyorsan frissítsék a modelljeiket, és stratégiai jellegű piacra lépési taktikákat alkalmazzanak a piaci részesedés megszerzése érdekében” – tette hozzá az elemző.
Utóbbi márka dinamikus terjeszkedésére utal a Counterpoint Research korábbi jelentése is, amely megállapítja, hogy a HONOR meglepően gyorsan tudott terjeszkedni Kínán kívül is. Ez a gyors fejlődés olyan fontos piacokon érzékelhető, mint Európa, a Közel-Kelet és Latin-Amerika.
Az egyre bővülő készülék kínálat, valamint a szolgáltatókkal való szoros együttműködés eredménye a 400%-os fejlődés Európában. Latin-Amerikában érte el a HONOR a leggyorsabb ütemet – majdnem nyolcszorosat.

