A távközlési szolgáltató felvásárolja a PR-Telecomot, és számos vezetői poszton újraosztja a pozíciókat

Mozgalmas az élet a 4iG háza táján, mai bejelentésük, hogy leányvállalatuk az Antenna Hungária megállapodott a regionális operátor, a PR-Telecom Zrt. felvásárlásáról.
Mit visz a közösbe a PR-Telecom?
A magyar tulajdonban lévő PR-Telecom saját hálózati infrastruktúrával rendelkezik, televíziós-, internet- és vezetékes hangszolgáltatásai tíz megyében, közel kétszáz településen érhetők el.
A 25 éve alapított társaság létszáma 160 fő. A társaság jelenleg 250 ezer háztartást és 55 ezer előfizetőt szolgál ki saját tulajdonú optikai-, illetve optikai-koax vegyes vezetékes infrastruktúrájával.
A hálózata mintegy 3400 kilométeres, amelyből a gerinchálózat 1000, az optikai FTTH hálózat pedig 670 kilométert tesz ki.
A bejelentés szerint a tulajdonosváltás a PR-Telecom ügyfeleit nem érinti, a szolgáltatásokat változatlan formában vehetik igénybe. Az ügylet a versenyhivatali (GVH) jóváhagyását követően, várhatóan az idei negyedik negyedévében zárulhat.
„A PR-Telecom megvásárlása jó lehetőség a magyarországi optikai gerinc és lefedőhálózatunk bővítésére. Az akvizíció egyes területeken pedig kiválthatja az idő- és forrásigényes hálózatbővítési beruházásokat” – mondja Fekete Péter, a 4iG Csoport vezérigazgatója.
A PR-Telecom korábbi tulajdonosai az adás-vételi ügylet lezárását követően is részt vesznek a társaság irányításában. A vezérigazgatói pozíciót a cég jelenlegi igazgatóságának tagja, Szunyoghné Fojt Marina tölti be, az operatív igazgató pedig Fojt Zoltán marad.
A 4iG átalakulása érinti a felsővezetői pozíciókat is
Tábori Tamás a távközlési stratégiáért felelős vezérigazgató-helyettesként csatlakozik a 4iG Csoport felsővezetéséhez, aki emellett felügyeli a nemzetközi távközlési leányvállalatok működését.
Új szerepkörében állandó tagja lett a csoport elnökének munkáját támogató szakmai kabinetnek is. A több mint 16 éves felsővezetői tapasztalattal rendelkező szakember 2022-ben érkezett a cégcsoporthoz és a DIGI vezérigazgatói feladatai mellett, a Vodafone Magyarország lakossági üzletágát is irányította.
Korábban a Magyar Telekomnál a B2C szegmensért felelős Tribe Lead-ként, és a T-Systems vezérigazgatói tanácsadójaként dolgozott SoHo/SME területen. Ez megelőzően 12 évig dolgozott a Vodafone Magyarországnál, ahol különböző felsővezetői pozíciókat töltött be a lakossági és a nagykereskedelmi területeken.
Kis Albertet a 4iG Csoport nagykereskedelmi és infrastruktúra vezetőjének nevezték ki, felügyeli az infrastruktúra területhez kapcsolódó nemzetközi üzleti projekteket és úttörő vállalkozásokat, továbbá az infrastruktúra-fejlesztések és nagykereskedelmi partnerségek területén az új nemzetközi üzleti lehetőségek felkutatásáért felel.
Kis Albert pályáját a HungaroDigitelnél kezdte, ezt követően a Novacomnál és a Pantelnél műszaki vezetőként, majd műszaki igazgatóként dolgozott. Később, 2009-től az Invitel International, majd a Turk Telekom International műszaki vezérigazgató-helyetteseként és igazgatósági tagjaként a műszaki, IT és operáció területeket vezette.
Hét évvel ezelőtt csatlakozott a 4iG Csoporthoz tartozó Invitechhez, ahol hálózat- és infrastruktúrafejlesztési igazgatóként, 2018 májusa óta pedig az Invitech nagykereskedelmi és hálózatfejlesztési vezérigazgató-helyetteseként dolgozott.
Mohamed Sherif Elsayad, a csoport üzletfejlesztési és innovációs vezetőjeként folytatja cégcsoporton belüli pályafutását, az elnöki stáb tagjaként.
Munkaköréhez tartozik a csoport terjeszkedését szolgáló hazai- és nemzetközi üzleti, valamint innovációs lehetőségek felkutatása, illetve kidolgozása.
Kis Alberttel együttműködve a jövőben olyan új nemzetközi projektek elindításán dolgozik, amelyek komoly növekedési potenciállal rendelkeznek a nyugat-balkáni régióban, a Közel-Keleten, illetve az észak-afrikai régióban.
A 4iG Csoport nemzetközi kereskedelmi tevékenységének támogatása mellett feladatai a csoport márkáira is kiterjednek.
Mohamed ElSayad 2023. szeptemberében csatlakozott a 4iG Csoporthoz. Ezt megelőzően öt évig a Yettel Magyarország kereskedelmi igazgatói pozícióját töltötte be.
Még korábban, 2015 és 2018 között a Magyar Telekom lakossági termékekért felelős marketing igazgatója volt. Magyarországi pályafutását megelőzően nyolc évig dolgozott marketing területen a dubai távközlési szolgáltatóvállalatnál, a Du-nál.
Átalakul a csoport kulcsvállalatainak az irányítása
A 4iG Csoport tavaly novemberben jelentette be átalakulási programját, amelynek alapja a nemzetközi távközlési piacon alkalmazott strukturális szeparáció.
Ennek nyomán a 4iG a cégeit üzleti-kereskedelmi, valamint infrastruktúra vállalatokká alakítja, majd a szétválasztott funkcióknak megfelelően integrálja azok működését.
A cégcsoport igazgatósága a program következő szakaszába érve megkezdte az új struktúrában működő vállalatok felsővezetésének kialakítását is.
A transzformációs folyamatok lezárásáig a csoport távközlési vállalataiból, azaz a DIGI-ből, az Invitechből, az Antenna Hungáriából, valamint a Vodafone-ból ideiglenesen létrehozott hazai távközlési kereskedelmi vállalatokat Bányai Tamás, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója irányítja.
A szeparáció következő fázisában, a kereskedelmi vállalatok a ONE márkanév alatt egyesülnek, az így létrejövő új távközlési nagyvállalat vezérigazgatója is Bányai Tamás lesz.
Bányai Tamás 2023-ban csatlakozott a 4iG Csoporthoz, tavaly szeptember óta a Vodafone Magyarország vezérigazgatója. Pályafutását 1999-ben, a Vodafone Magyarországnál kezdte, ahol vezetőként a kereskedelmi területen dolgozott, majd 2014-ben a Vodafone Málta lakossági üzletágának igazgatója lett.
A társaság értékesítését követően létrejövő Epic Malta távközlési vállalat vezérigazgatójaként dolgozott egészen tavalyi hazatéréséig.
A csoport távközlési vállalataiból kiváló infrastruktúra vállalatok menedzsmentje is átalakul. Ezen vállalatok igazgatósági elnöke Kis Albert, a 4iG Csoport nagykereskedelmi és infrastruktúra vezetője lesz.
A társaságokat vezérigazgatóként pedig Papp-Gerlei Gyöngyvér irányítja a jövőben. Feladata a társaságok összehangolt működésének biztosítása lesz, felkészítve az infrastruktúra cégeket a jövő évtől megvalósuló integrált működésre.
Papp-Gerlei Gyöngyvér több mint 20 éves értékesítési és menedzsment tapasztalattal rendelkezik. Idén február óta az Antenna Hungária Zrt. vezérigazgatója, ezt megelőzően a társaság vezérigazgató-helyettese és kereskedelmi igazgatója volt.
A DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-nél megbízott ügyvezető igazgatóként dolgozott. Pályafutása során 15 évet töltött az Invitel Távközlési Zrt.-nél, illetve jogelőd cégeinél, továbbá dolgozott a Canon Hungária Kft.-nél, ahol a magyarországi értékesítési csapatot vezette.