Adatlopás gyanúja esetén az OTP internet- és mobilbank új funkciója egy kattintással letiltja a belépést. Így, ha fennáll a veszély, hogy a belépési adatok adathalászok kezébe kerülhettek, illetéktelenek nem tudnak hozzáférni a számlákhoz – sem egyenleget nézni, sem utalni – az OTP InternetBankban, vagy a MobilBankban.
A bűnözők egyre változatosabb módszerekkel érik el, hogy az óvatlan ügyfelek saját maguk adják meg az adathalászoknak azokat az adatokat, amelyekkel netbanki fiókjukba belépve, a csalók pillanatok alatt teljesen le tudják üríteni az áldozatok számláit.
Az OTP Bank új internet- és mobilbanki funkciója épp az ilyen esetekben segíthet. Ha az ügyfél arra gyanakszik, hogy a belépési adatait adathalász csalók szerezték meg, mostantól egy kattintással letiltható a belépés.
Az új funkció a Beállítások menüpontban az „OTP internet- és mobilbank belépés letiltása” lehetőséget választva érhető el.
A letiltást követően a számla jogos tulajdonosa sem fog tudni belépni az internet- vagy mobilbankjába, de a hozzáférés a bank telefonos ügyfélszolgálatán vagy személyesen bármelyik OTP Bank fiókban később bármikor újra aktiválható. A számlá(k)hoz tartozó bankkártyá(k) viszont továbbra is használhatók maradnak.
„Ha fennáll a veszélye, hogy adatlopás történt, azt ajánljuk felhasználóinknak, hogy éljenek a letiltási lehetőséggel, de előbb azt is gondolják végig, hogy valóban az internet- és mobilbank belépéshez használt adataikat adták-e ki az elkövetőknek, nem pedig a bankkártya-adataikat. Ha a csalók az utóbbiakat szerezték meg, akkor ne az internet- és mobilbank belépést tiltsák le, hanem az InternetBankban vagy a MobilBank Kártyáim menüpontjában a bankkártyáikat” -hívta fel a figyelmet Kökény-Majer Anita, az OTP Bank digitális szolgáltatásainak a fejlesztéséért felelős vezetője.