Jelentősen előmozdíthatná a hazai cégeknél az elektromos autók használatát a töltési infrastruktúra fejlesztése. Ez a Schneider Electric közelmúltban vállalati döntéshozók körében végzett kutatásából derült ki.

A Schneider Electric 2030-ra globálisan és a teljes autóflottáját szeretné elektromos járművekre cserélni. Az átállásban Magyarországnak kiemelt szerepe van, ezért is vizsgálta a vállalat a céges autók elektromosra cserélésének hazai megítélését.
A válaszadók 54 százaléka felelte azt, hogy vállalatának autóflottája jelenleg nem tartalmaz sem plug-in-hybrid, sem pedig teljesen e-járművet, a munkáltatók többsége tervez elektromosautó-vásárlást a közeljövőben.
A megkérdezettek közel egyharmada havi szinten kevesebb, mint 1500 kilométert tesz meg vállalati autójával. Ez azért fontos, mert évi 15-20 ezer kilométer körül van az a határ, ahol egy cégnek anyagilag már megéri e-autó flottát kialakítania.
Egy olyan pozícióban, amely napi szinten és hosszú távra megköveteli a céges autó használatát, a megkérdezettek 52 százalékának nem jelentene akadályt, ha útközben kellene megállnia 30-40 percre az elektromos járművet tölteni.
A többségnek 200 kilométer lenne az a minimális hatótávolság, amivel egy elektromos autó esetében nyugodt szívvel útnak indulnának abban az esetben, ha az első úti célnál lenne töltési lehetőség.
A felmérés arra is rámutat, hogy ha a cégek biztosítanák a megfelelő otthoni és munkahelyi töltési lehetőséget, a megkérdezettek háromnegyede választana e-autót a hagyományos járműve helyett. Ezek hiánya ugyanis az egyik legnagyobb akadály mind a munkavállalói, mind a munkáltatói oldalon.
A Schneider Electric budapesti központjában van lehetőség az e-autók töltésére. A cég által fejlesztett EV-Charging Expert töltést menedzselő rendszernek itt folyik a magyarországi tesztelése. A hazai leányvállalat otthoni töltőberendezéssel, a töltési költségéhez való hozzájárulással és vezetéstechnikai tréninggel is segíti a saját e-flotta kiépülését.