Júliusban tovább bővíthetik mesterséges intelligencia ismereteiket a tanárok a ProSuli képzéssorozatán

A tavasszal indított mesterséges intelligencia workshop-sorozat a vártnál is nagyobb érdeklődést váltott ki: az első két alkalmon közel ezer pedagógus vett részt, és 40 százalékuk jelezte, hogy szeretne a következő képzésekhez is csatlakozni.
A következő júliusi 1-jei képzés arra fókuszál majd, hogy hogyan lehet egyes pedagógusi feladatokat automatizálni. A program már korábban is nyitott volt az újdonságokra, a robotika világa után idén tavasszal a mesterséges intelligencia is megjelent a palettán – elsősorban gyakorlati szempontból.
A képzéssorozat első alkalmának témája az volt, hogyan lehet az AI segítségével tananyagokat, feladatokat, óravázlatokat készíteni, valamint hogy miként tudják a tanárok a mesterséges intelligenciát eszközként használni, nem pedig kihívásként megélni.
A második workshop fókuszában a feladatkészítés állt: a pedagógusok konkrét példákon keresztül tanulhatták meg, hogyan lehet az AI-t beépíteni a teszt- és felmérőkészítésbe.
„Már az első alkalomra hatalmas volt a túljelentkezés, ami számunkra is váratlan sikert jelentett. Úgy tűnik, valami olyasmire tapintottunk rá a workshoppal, amire tényleg hatalmas igény van jelenleg a pedagógusok körében” – mondta Koren Balázs, a ProSuli program szakmai vezetője.
Eseményszervezés és adminisztráció
A következő workshopot július 1-jén tartják, témája az automatizálás: hogyan tehetjük könnyebbé a tanárok életét, hogyan lehet (majd) egyes pedagógusi feladatokat automatizálni?
„Közösen ismerünk meg olyan megoldásokat, amelyek segítenek például abban, hogy osztálykirándulás programot állítsunk össze, utazást tervezzünk, komplex kereséseket végezzünk, szakmai anyagokat állítsunk össze vagy épp a levelezésünket könnyítsük meg” – tette hozzá Koren Balázs.
Az újabb képzésre ezen a felületen lehet jelentkezni.

