Megnyílt a SharkNinja első magyarországi üzlete a Westend bevásárlóközpontban, amit nemcsak értékesítő, hanem közösségi térnek is szán az amerikai márka, ahol a látogatók kipróbálhatják a termékeket, bemutatókon is részt vehetnek. (Az üzlet egyben a cég első márkaboltja az Európai Unió területén.)

Amit tudni lehet a márkáról
SharkNinja, Inc. egy amerikai háztartási készülékeket gyártó és forgalmazó vállalat, amelyet két erős márka — Shark (főként takarítástechnika) és Ninja (konyhai gépek) — fémjelez. A vállalat központja a Massachusetts állambeli Needhamben található.
A céget 1994-ben, eredetileg Euro-Pro Operating LLC néven alapították a kanadai Montréalban. „SharkNinja” névre 2015-ben váltott, integrálva a két legerősebb termékcsoporthoz kötődő márkát. Két éve léptek a New York-i tőzsdére.
A SharkNinja saját hitvallása szerint egy termék-tervező és technológiai vállalat, amely „ innovatív életstílus-megoldásokat” hoz létre világszerte.
Főbb termékkategóriák:
Takarástechnika (porszívók, robotporszívók)
Konyhai készülékek (forrólevegőssütők, többfunkciós gépek, turmixgépek)
Háztartási komfort-termékek (levegőtisztítók, egyéb szerelvények)
A Shark márkanév alatt főként takarító- és légkörnyezet-termékek: porszívók, robotporszívók, gőztisztítók találhatók. A legkeresettebb Shark-innovációk közé tartozik a Shark WD210 Hydrovac, nedves és száraz porszívó vagy a Shark PX200 Stain Striker, a makacs foltok ellenszere, vagy a Shark HD446 Styler prémium hajformázó, öt cserélhető fejjel.

A Ninja márkanév a forrólevegőssütőket (air fryerek), többfunkciós kuktákat, turmixgépeket, jégkészítőket takarja. Ide sorolható a Ninja Crispi, a forrólevegős sütők új generációja, amely ropogós eredményt ad minimális olajjal, vagy a Ninja Café LuX – fél-automata kávéfőző, amivel a reggeli presszó vagy cappuccino barista szintű élményt nyújt.
A vállalat a fejlesztései során a háztartásban felmerülő problémák azonosítására fókuszálva vezérli a termékfejlesztést, minél gyorsabb piacra lépéssel. Ebben nagy szerepet játszik a cégen belüli innovációs kultúra és a nagyszámú szabadalom, ami tavaly meghaladta az 5 ezret.
Évente átlagosan 25 új terméket mutatnak be. Idén a márka a Fast Company „World’s 50 Most Innovative Companies” listáján a 27. helyre rangsorolta, a „Design” kategóriában a 2. helyet érte el.
A legfrissebb termékinnovációk
• Az új termékek közül kiemelkedik a Ninja SLUSHi Professional Frozen Drink Maker, amely 2024.júliusában jelent meg, az olyan otthoni gép, amivel jégkását lehet készíteni, az úgynevezett “RapidChill” technológiával, alig 15 perc alatt.
• A Ninja Swirl by CREAMi, idén februárban bejelentett készülék, amely új módon teszi lehetővé az otthoni fagylalt-, vagy egyéb fagyasztott desszertek készítését.
• A Ninja FlexFlame pedig egy dizájndíjas termék, amely egy multifunkciós kültéri főzőrendszert takar (grill, füstölés, pizza-sütés) egy készülékben.
A márka üzleti háttere
A világszerte több mint 3600 főt foglalkoztató társaság termékei jelenleg 35 országban vannak jelen, a régiónkból Csehország, Szlovákia és Magyarország tartozik bele. Az alkalmazottak mintegy harmada dizájner és mérnök.
A társaság tavalyi árbevétele 5,53 milliárd dollár volt, ami 30 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, amiből tisztes 2,66 milliárd dollár bruttó nyeresége származott.
A bevétel közel kétharmada az észak-amerikai kontinensről származik, a többi az egyre szélesedő nemzetközi piacáról.
Idén októbertől pedig a cég bejelentette, hogy SharkNinja.com néven egyesíti a márkáit az online térben is.

